Zpět

Podmínky služby Evala pro výuku, vědu a výzkum

Zveřejněno dne: 1.řijna 2024
Účinné od: 1.listopadu 2024

Tyto Podmínky služby Evala pro výuku, vědu a výzkum („Podmínky”) se uplatní pouze ve zvláštních případech, kdy

V opačném případě se k těmto Podmínkám služby Evala pro výuku, vědu a výzkum nepřihlíží a součástí Smlouvy zůstávají i nadále Standardní podmínky služby Evala. Schválení žádosti Kanceláře o změnu Služby na Evala pro výuku, vědu a výzkum záleží na uvážení Poskytovatele.

Splněním výše uvedených podmínek a udělením souhlasu s těmito Podmínkami prostřednictvím Kancelářského účtu ve Službě dojde k nahrazení Standardních podmínek služby Evala a změně Smlouvy mezi Kanceláří a Poskytovatelem. Udělením souhlasu prohlašujete, že jste oprávněni jednat jménem Kanceláře, že jste si tyto Podmínky služby Evala pro výuku, vědu a výzkum důkladně přečetli, porozuměli jste jim a souhlasíte s nimi.

Služba není určena pro spotřebitele a v režimu těchto Podmínek služby Evala pro výuku, vědu a výzkum ani podnikatele k výkonu podnikatelské činnosti. Pokud jste podnikatel a máte zájem službu Evala využívat, použijí se Standardní podmínky služby Evala, dostupné na Webových stránkách Služby.

Poskytovatel je oprávněn tyto Podmínky měnit a vždy platí aktuální verze zveřejněná na webových stránkách Služby. O změnách bude Poskytovatel Kancelář vždy informovat předem.

V rozsahu, v jakém Poskytovatel zpracovává Osobní údaje jménem Kanceláře ve smyslu GDPR, souhlasíte kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ nebo jiné tlačítko s obdobným významem. Zahájením používání Služby souhlasíte také s Pravidly zpracování Osobních údajů.

Vymezení základních pojmů

Pojmy, použité v těchto Podmínkách služby Evala pro výuku, vědu a výzkum, mají následující význam, není-li u konkrétního pojmu uvedeno jinak:

Autorský zákon

je zákon č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

Data Kanceláře

jsou veškerá data, včetně souborů, která Kancelář, Uživatelé Kanceláře nebo Poskytovatel s jejich pověřením nahráli do Služby.

DSA

je Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/2065 ze dne 19. října 2022 o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (Nařízení o digitálních službách).

GDPR

je Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (Obecné nařízení o ochraně osobních údajů).

Kancelář

je druhá smluvní Strana Smlouvy, vedle Poskytovatele.

Kancelářský účet

je účet Kanceláře ve Službě, ve kterém jsou vedené veškeré její údaje a prostřednictvím kterého pro sebe spravuje Službu.

Majitel

je Uživatel Kanceláře s nejširšími možnými oprávněními v rámci Služby. Uživatel Kanceláře v roli Majitel může měnit i smazat Kancelářský účet.

Občanský zákoník

je zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

Osobní údaje

jsou osobní údaje ve smyslu čl. 4 GDPR, zpracovávané Poskytovatelem na účet Kanceláře v rámci poskytování Služby.

Plán

Je varianta Služby Evala pro účetní kanceláře.

Standardní podmínky služby Evala

jsou standardní (komerční) podmínky služby Evala, dostupné zde.

Podmínky služby Evala pro výuku, vědu a výzkum nebo Podmínky

jsou tyto podmínky Služby.

Poskytovatel nebo také Seyfor

je obchodní společnost Seyfor, a. s., IČO: 01572377, se sídlem Drobného 555/49, Ponava, 602 00 Brno, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně pod sp. zn. B 7072.

Pravidla nahlašování a moderace uživatelského obsahu

jsou Pravidla nahlašování a moderace uživatelského obsahu, dostupná zde.

Pravidla zpracování Osobních údajů

jsou Pravidla zpracování Osobních údajů, dostupná zde.

Služba

je cloudová služba (SaaS) Evala Poskytovatele, která je dostupná prostřednictvím sítě internet a jejíž bližší popis je uveden na Webových stránkách Služby.

Smlouva

je smlouva, uzavřená mezi Kanceláří a Poskytovatelem o poskytování Služby.

Strana nebo Strany

jsou buď kterákoliv Strana Smlouvy, nebo obě Strany Smlouvy (Poskytovatel a Kancelář).

Uživatel

je každá fyzická osoba, která má Uživatelský účet ve Službě.

Uživatel Kanceláře

je Uživatel, který byl přiřazen ke Kancelářskému účtu Kanceláře.

Uživatelský účet

je účet konkrétního Uživatele Služby. Prostřednictvím Uživatelského účtu Uživatel používá Službu.

Webové stránky Služby

jsou webové stránky www.evala.cz.

Zákazník

je zákazník Kanceláře, pro kterého Kancelář vede účetnictví nebo mzdy.

Zákon o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů

je zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů.

Zákon o některých službách informační společnosti

je zákon č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů.

Zásady zpracování osobních údajů

jsou informace o tom, jak osobní údaje Uživatelů zpracovává Poskytovatel jako správce údajů. Zásady zpracování osobních údajů jsou dostupné zde.

Živnostenský zákon

je zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon) ve znění pozdějších předpisů.

1. Úvodní ujednání

1.1. Nadpisy ve Smlouvě slouží pouze k usnadnění orientace a nepoužijí se při její interpretaci.

1.2. Veškeré pojmy použité v jednotném čísle zahrnují též množné číslo a naopak, nevyplývá-li z kontextu konkrétního ujednání jinak.

1.3. Kancelář používá Službu prostřednictvím Uživatelů Kanceláře a jejich Uživatelských účtů. Jsou-li ve Smlouvě uvedena práva a povinnosti Kanceláře, Kancelář je odpovědná za jejich dodržování ze strany Uživatelů Kanceláře.

1.4. Uzavřou-li Strany samostatnou písemnou Smlouvu s odchylkami od Podmínek služby Evala pro výuku, vědu a výzkum, mají ujednání samostatné písemné Smlouvy přednost.

2. Předmět a účel Smlouvy

2.1. Smlouvou se Poskytovatel zavazuje umožnit Kanceláři přístup ke Službě, dostupné z Webových stránek Služby.

2.2. Poskytovatel je oprávněn zpřístupnit Kanceláři verzi služby a funkce Služby dle svého uvážení.

3. Uzavření Smlouvy

3.1. Pro uzavření Smlouvy je nejprve nutné vytvořit si Uživatelský účet.

3.2. Kancelář uzavře s Poskytovatelem Smlouvu následujícím způsobem: Uživatel po přihlášení do svého Uživatelského účtu na obrazovce „Kancelář“ zvolí volbu „Založit novou kancelář“ a následně vyplní Poskytovatelem požadované údaje o Kanceláři. Dále Uživatel jménem Kanceláře udělí souhlas se Standardními podmínkami služby Evala a klikne na tlačítko „Vytvořit“. Tím dojde k dokončení registrace Kancelářského účtu. Příslušný Uživatel bude automaticky přiřazen ke Kancelářskému účtu nové Kanceláře v roli Majitel.

Součástí Smlouvy jsou nejprve Standardní podmínky služby Evala. K jejich nahrazení těmito Podmínkami služby Evala pro výuku, vědu a výzkum musí dojít nejprve (i) na základě individuální žádosti Kanceláře u zástupce Poskytovatele, dále (ii) schválením předmětné žádosti Kanceláře a zpřístupněním Podmínek služby Evala pro výuku, vědu a výzkum v administraci Kancelářského účtu, a jejich následným (iii) odsouhlasením prostřednictvím Kancelářského účtu v rozhraní Služby. Schválení žádosti Kanceláře o změnu Služby na Evala pro výuku, vědu a výzkum záleží na uvážení Poskytovatele.

3.3. Služba bude zpřístupněna Kanceláři dle možností Poskytovatele.

4. Zkušební období

4.1. Zkušební období není s ohledem na účel zpřístupnění Služby podle těchto Podmínek poskytnuto.

5. Výběr Plánu

5.1. Služba je (v režimu těchto Podmínek) poskytována pouze v režimu Evala pro účetní kanceláře.

6. Uživatelské účty

6.1. Uživatelský účet si může osoba založit sama na Webových stránkách Služby, nebo jej může založit jiný Uživatel. Pro založení Uživatelského účtu osoba vyplní:

  1. jméno a příjmení Uživatele,
  2. e-mailovou adresu Uživatele.

6.2. V případě, že Uživatelský účet zakládá jiný Uživatel, je na uvedenou e-mailovou adresu nově založeného Uživatelského účtu odeslán potvrzovací e-mail. Po jeho odsouhlasení je Uživatelský účet označen jako ověřený. Pokud není Uživatelský účet včas ověřen kliknutím na odkaz v potvrzovacím e-mailu, bude Uživatelský účet do 30 dnů od jeho založení smazán.

6.3. Uživatel Kanceláře může skrze svůj Uživatelský účet spravovat také Kancelářský účet, pokud mu byla přiřazena patřičná oprávnění. Uživatel Kanceláře s rolí Majitel je oprávněn zvát do Služby další Uživatele Kanceláře a udělovat jim prostřednictvím rozhraní Služby jednotlivá oprávnění (jak to Kanceláři umožňuje aktuální používaná verze Služby). Uživateli, který byl přiřazen ke Kancelářskému účtu nové Kanceláře na základě uzavření smlouvy s Poskytovatelem dle odst. 3.2 těchto Podmínek, je role Majitel přidělena automaticky.

6.4. Uživatel Kanceláře v roli Majitel může přiřadit roli Majitel jinému Uživatelskému účtu. Kancelář může mít více Uživatelů Kanceláře s rolí Majitel.

6.5. Uživatel Kanceláře, kterému je role Majitel přiřazena jiným Uživatelem Kanceláře, je před dokončením přidělení oprávnění vyzván, aby jménem Kanceláře znovu potvrdil tyto Podmínky Služby. Cílem je, aby si Uživatel Kanceláře v roli Majitel tyto Podmínky důkladně prostudoval a uvědomoval si váhu nové role (protože nově získá oprávnění například zcela odstranit Kancelářský účet). Bez potvrzení těchto Podmínek Služby jménem Kanceláře nebude Uživateli Kanceláře role Majitel přiřazena.

6.6. Uživatelé Kanceláře s rolí Majitel, jsou oprávněni kdykoliv zrušit Kancelářský účet a tím ukončit Smlouvu postupem podle odst. 22.3 těchto Podmínek. Zrušení Kancelářského účtu je možné prostřednictvím funkce Kancelářského účtu.

6.7. Kancelář odpovídá za zachování důvěrnosti přihlašovacích údajů ke všem Uživatelským účtům Uživatelů Kanceláře a za správu přístupu k Uživatelským účtům Uživatelů Kanceláře a Kancelářskému účtu.

6.8. Každý Uživatelský účet může být používán pouze jedním Uživatelem Kanceláře. Přístupové údaje a Uživatelské účty jsou nepřenosné. Je zakázáno, aby Uživatelé Kanceláře sdíleli své přístupové údaje či Uživatelské účty s dalšími osobami. Porušení tohoto odstavce je podstatným porušením Smlouvy.

7. Cena

7.1. Služba je poskytnuta bezúplatně.

8. Podmínky používání Služby

8.1. Kancelář má právo používat Službu pouze v souladu se Smlouvou.

8.2. Přeprodej přístupu ke Službě je zakázán.

8.3. Kancelář není oprávněna Službu pronajímat ani půjčovat třetí osobě, ani Službu předvádět veřejnosti.

8.4. Kancelář nebude žádným způsobem narušovat či obcházet technické limity Služby nebo bezpečnostní opatření softwarového vybavení a infrastruktury Poskytovatele, nezneužije cizí přístupové údaje ke Službě, nebude se snažit získat přístup ani přistupovat do těch částí Služby, ke kterým nemá patřičná oprávnění a nebude provádět kybernetické útoky na Službu.

8.5. Kancelář nebude úmyslně ani z nedbalosti přetěžovat Službu. Je zejména zakázáno používat Službu prostřednictvím robotů či automatizovaných skriptů.

8.6. Dozví-li se Kancelář o tom, že došlo ke ztrátě, odcizení nebo zneužití přístupových údajů ke Službě, že třetí osoba porušuje tyto Podmínky nebo objeví-li jakoukoliv bezpečnostní zranitelnost či chybu Služby, zavazuje se o všech detailech okamžitě informovat Poskytovatele a zároveň tyto informace nesdělit a nezpřístupnit třetí osobě a nezneužít je ve prospěch svůj nebo třetí osoby.

8.7. Kancelář nesmí nahrávat do Služby jakýkoli zakázaný obsah dle Pravidel nahlašování a moderace uživatelského obsahu (např. obsah porušující autorská práva třetích osob, podporující trestnou činnost nebo obsah v rozporu s dobrými mravy a veřejným pořádkem). Kancelář rovněž nesmí v rámci Služby ukládat informace ani umožnit přenos informací, jež nápadně připomínají služby nebo aplikace třetích osob za účelem zmatení či uvedení v omyl uživatelů internetu (phishing). Kancelář nesmí v rámci Služby šířit počítačové viry.

8.8. Kancelář neučiní nic, co by způsobilo porušení povinností Poskytovatele podle platných právních předpisů proti úplatkářství, korupci nebo praní špinavých peněz.

8.9. Kancelář je odpovědná za správnost a aktuálnost všech údajů ve svém Kancelářském účtu a v Uživatelských účtech Uživatelů Kanceláře.

8.10. Kancelář je povinna zajistit dodržování Smlouvy ze strany všech Uživatelů Kanceláře. V případě, že dojde k porušení Smlouvy kterýmkoliv Uživatelem Kanceláře i bez vědomí či zavinění Kanceláře, odpovídá Kancelář Poskytovateli za toto porušení jako by se jej dopustila sama.

8.11. Kancelář může přistupovat ke Službě z jakéhokoliv místa, které je připojené k síti internet a které neblokuje Službu (některé státy nebo podniky mohou přístup blokovat). Zákony a předpisy vztahující se na přístup nebo používání Služby se mohou v jednotlivých jurisdikcích lišit. Proto je výhradní odpovědností Kanceláře, aby se ujistila, že přístup ke Službě a její používání je v souladu se všemi platnými zákony a předpisy země, kde Uživatel Kanceláře zrovna používá Službu, včetně souladu se zákony o kontrole vývozu nebo zpětného vývozu Dat Kanceláře.

8.12. Porušení jakékoliv povinnosti Kanceláře podle odst. 8.18.11 je podstatným porušením Smlouvy.

9. Duševní vlastnictví

9.1. Služba je Kanceláři poskytována výlučně jako služba (SaaS). Smlouva neopravňuje Kancelář k tomu, aby užívala rozmnoženinu jakéhokoliv počítačového programu nebo jiného díla ve smyslu Autorského zákona (například takového programu, který slouží k poskytování Služby nebo je její součástí). Smlouvou Poskytovatel neposkytuje Kanceláři licenci ve smyslu Autorského zákona ani Občanského zákoníku.

9.2. Poskytovatel zůstává výlučným vlastníkem a držitelem všech práv k veškerému duševnímu vlastnictví Seyfor, zejména všem počítačovým programům, databázím a jiným dílům ve smyslu Autorského zákona, ochranným známkám a jiným označením (včetně nezapsaných chráněných označení), technickým řešením, vynálezům a designu. Nic v této Smlouvě neopravňuje Kancelář užívat nebo si pro sebe či třetí osobu registrovat duševní vlastnictví Poskytovatele.

10. Zpětná vazba Kanceláře

10.1. Kancelář je oprávněna, nikoliv povinna, poskytnout Seyfor své požadavky nových funkcí, návrhy na vylepšení Služby nebo jakoukoli jinou zpětnou vazbu týkající se Služby. Kancelář uděluje Poskytovateli k veškeré poskytnuté zpětné vazbě bezúplatnou, nevýhradní, celosvětovou, neodvolatelnou licenci na dobu trvání majetkových práv autora, bez jakýchkoli množstevních či jiných omezení, k jejímu užití jakýmkoli známým způsobem za účelem zlepšování produktů a služeb Poskytovatele, včetně oprávnění licenci převést nebo k ní udělit třetí osobě podlicenci. Poskytovatel není povinen licenci využít. V souvislosti s licencí nemá Kancelář nárok na jakoukoliv licenční odměnu a takový nárok jí nevznikne ani v budoucnu.

11. Integrace s nástroji třetích stran

11.1. Pokud se Kancelář rozhodne integrovat Službu s jakýmikoli službami nebo aplikacemi třetích stran, Poskytovatel nenese odpovědnost za (a) jakékoli jednání nebo opomenutí třetí strany, včetně přístupu třetí strany k Datům Kanceláře nebo jejich používání a (b) bezvadnost Služby nebo služby či aplikace třetí strany.

12. Aktualizace Služby

12.1. Poskytovatel je oprávněn kdykoliv bez předchozího oznámení aktualizovat softwarové vybavení nebo infrastrukturu sloužící k poskytování Služby. Tím může dojít k aktualizaci Služby jako takové—může například dojít ke změně, vylepšení nebo modifikaci grafického uživatelského rozhraní, nebo označení některé funkce za zastaralou a její nahrazení novou funkcí (i ke ztrátě funkce). Poskytovatel bude takové aktualizace provádět převážně v době plánovaných servisních odstávek. Změna Služby si může vyžádat dodatečné náklady na straně Kanceláře.

12.2. Kancelář nemá právo na aktualizace Služby.

12.3. Vydá-li Poskytovatel bezpečnostní doporučení, týkající se konfigurace Služby, upozorní na to Kancelář a Kancelář má povinnost doporučení okamžitě provést.

12.4. Neprovedla-li Kancelář bezpečnostní doporučení podle odst. 12.3 těchto Podmínek okamžitě po přijetí upozornění, nemá práva z vad ani případný nárok na náhradu škody (s přihlédnutím k omezení sjednáním v čl. 19 těchto Podmínek) v důsledku incidentů, k jejichž zamezení bezpečnostní doporučení směřovalo.

13. Dostupnost Služby

13.1. Poskytovatel negarantuje žádnou minimální úroveň dostupnosti Služby.

14. Údržba Služby

14.1. Poskytovatel je z důvodu údržby oprávněn kdykoliv přerušit přístup Kanceláře ke Službě.

15. Pozastavení

15.1. Pokud Uživatel Kanceláře (a) porušil Smlouvu nebo (b) použil Službu způsobem, o kterém se Poskytovatel důvodně domnívá, že porušuje práva třetí osoby, je Poskytovatel oprávněn vyzvat Kancelář, aby deaktivovala příslušný Uživatelský účet Uživatele Kanceláře. Pokud Kancelář žádosti bez zbytečného odkladu nevyhoví, může tak Poskytovatel učinit sám.

15.2. Bez ohledu na jakékoli ujednání Smlouvy může Poskytovatel automaticky pozastavit Službu pro Kancelář a všechny Uživatele Kanceláře v případě mimořádné kybernetické bezpečnostní hrozby.

15.3. V případě podstatného porušení Smlouvy ze strany Kanceláře je Poskytovatel oprávněn bez předchozí výzvy zablokovat přístup Kanceláře ke Službě do doby, než Kancelář s Poskytovatelem situaci vyřeší. V takovém případě Poskytovatel upozorní Kancelář, že došlo k omezení, včetně uvedení důvodu, který jej k omezení vedl, a vyzve Kancelář k řešení situace. V souvislosti s výkonem práv Poskytovatele podle tohoto odstavce nemá Kancelář právo na náhradu jakékoli újmy, která by jí mohla vzniknout.

16. Beta verze Služby

16.1. Poskytovatel může nabídnout svým zákazníkům (kancelářím) nové funkce či produkty, které se stále testují a vyhodnocují. Tyto funkce a produkty jsou označovány jako alfa, beta, preview, early access nebo evaluation (nebo jinými slovy či slovními spojeními s podobným významem) (souhrnně dále jako „Beta verze“).

16.2. Bez ohledu na jakékoliv ujednání této Smlouvy platí pro Beta verze následující podmínky: (a) je čistě na uvážení Kanceláře, zda bude používat jakoukoliv Beta verzi nebo bude v používání Beta verze pokračovat, (b) Beta verze nemusejí být podporovány a mohou být kdykoli změněny bez předchozího upozornění, (c) Beta verze nemusí být tak spolehlivé nebo dostupné jako standardní verze Služby, (d) Beta verze nebyly podrobeny stejným bezpečnostním testům, jaké se aplikují na Službu a (e) Poskytovatel nenese za použití Beta verze Kanceláří odpovědnost—Kancelář ji používá na vlastní nebezpečí.

16.3. Veškeré informace, týkající se Beta verzí, jsou až do oficiálního spuštění Beta verze chráněnými informacemi Poskytovatele ve smyslu čl. 20 těchto Podmínek.

17. Další práva a povinnosti Stran

17.1. Poskytovatel je oprávněn plnit Smlouvu také prostřednictvím třetích osob.

17.2. Strany se zavazují poskytovat si při plnění Smlouvy potřebnou součinnost.

17.3. Poskytovatel je oprávněn obsah ve Službě nebo výstupy ze Služby opatřit jakýmikoli metadaty nebo viditelnými prvky (např. vodoznak) nebo je jinak limitovat (např. částečně nebo zcela znečitelnit), a to zejména za účelem rozeznání výstupů ze Služby, jejíž poskytování se řídí těmito Podmínkami oproti Standardním podmínkám služby Evala.

17.4. Poskytovatel je oprávněn dle svého uvážení kdykoli za trvání Smlouvy odstranit (omezit) ze Služby jakoukoli funkci.

17.5. Pokud Kancelář v průběhu trvání Smlouvy ztratí svůj status vzdělávací, vědecké či výzkumné organizace, má povinnost to bezodkladně nahlásit Poskytovateli. V takovém případě se Strany dohodnou na řešení. Nedohodnou-li se Strany do 1 měsíce od doručení ohlášení Poskytovateli, má Poskytovatel právo smlouvu vypovědět bez výpovědní doby. Porušení povinnosti nahlásit včas ztrátu statusu je podstatným porušením Smlouvy ze strany Kanceláře.

18. Komunikace Stran

18.1. Veškeré zprávy, upozornění, výzvy nebo jakákoliv jiná sdělení související s těmito Podmínkami nebo Smlouvou je možné Straně doručovat prostřednictvím rozhraní Služby nebo na alespoň jednu e-mailovou adresu Majitele, uvedenou v Kancelářském účtu. Doručení sdělení na e-mailovou adresu kteréhokoliv Uživatele Kanceláře v roli Majitel se považuje za doručení Kanceláři. Ve věcech hlášení a moderace uživatelského obsahu podle nařízení DSA lze využít také určené jednotné kontaktní místo uvedené na Webových stránkách Služby.

18.2. Nevyžaduje-li sdělení písemnou formu, stačí je učinit prostou elektronickou formou (například e-mailem nebo prostřednictvím rozhraní Služby).

18.3. Sdělení opatřené alespoň prostým elektronickým podpisem je pro účely těchto Podmínek a Smlouvy považováno za sdělení v písemné formě (například e-mail se jménem a příjmením odesílatele, nebo sdělení prostřednictvím rozhraní Služby se jménem a příjmením odesílatele). Datová zpráva, doručená Straně prostřednictvím její datové schránky ve smyslu Zákona o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, má pro účely těchto Podmínek a Smlouvy taktéž písemnou formu.

18.4. Sdělení Kanceláři doručované prostřednictvím rozhraní Služby je doručeno okamžikem, kdy je Kanceláři dostupné prostřednictvím jejího Kancelářského účtu.

19. Odpovědnost za škodu

19.1. Kancelář bere na vědomí, že Služba je službou informační společnosti ve smyslu § 2 písm. a) Zákona o některých službách informační společnosti a Poskytovatel nenese odpovědnost za obsah informací ukládaných Kanceláří či třetími osobami do Služby zejména ve smyslu čl. 6 nařízení DSA.

19.2. Předmětem Smlouvy je umožnění přístupu Kanceláře ke Službě. Poskytovatel v souvislosti se Smlouvou odpovídá Kanceláři výlučně za to, že Služba bude mít pouze výslovně sjednané funkční a nefunkční vlastnosti (bude odpovídat dohodnuté specifikaci). Služba není vhodná pro jakýkoliv obecný nebo konkrétní účel. V této souvislosti je irelevantní a Poskytovatel neodpovídá za to, jaké softwarové vybavení, hardware nebo jiné prostředky k poskytnutí Služby Kancelář použije.

19.3. S ohledem na účel Smlouvy a zejména těchto Podmínek služby Evala pro výuku, vědu a výzkum se Kancelář se vzdává všech práv z vadného plnění. Poskytovatel současně neodpovídá v maximálním rozsahu, který připouští právní předpisy, za jakoukoli újmu vzniklou Kanceláři na základě Smlouvy nebo v souvislosti se Smlouvou.

19.4. Kancelář odpovídá za veškerou újmu, která vznikne Poskytovateli nebo třetí osobě v důsledku (a) obsahu nahraného jakýmkoliv Uživatelem Kanceláře do Služby nebo (b) ztráty, zneužití či odcizení přístupových údajů ke Službě, pokud k nim nedošlo zaviněním Poskytovatele.

19.5. Kancelář bere na vědomí, že Poskytovatel nenese odpovědnost za funkčnost datové sítě Kanceláře, funkčnost veřejné datové sítě, funkčnost hardwarového vybavení Kanceláře, za Data Kanceláře, za stav ostatního programového vybavení Kanceláře ani za případné zásahy třetích osob do ostatního programového vybavení Kanceláře.

20. Důvěrnost informací

20.1. Pro účely tohoto článku je Poskytovatel označován jako „Poskytující strana” a Kancelář jako „Přijímající strana”.

20.2. Chráněné informace Poskytující strany jsou:

  1. obchodní tajemství Poskytující strany ve smyslu § 504 Občanského zákoníku,
  2. údaje obsažené ve smluvní dokumentaci, jejíž Stranou je Poskytující strana,
  3. její neveřejné technické a výrobní údaje, vnitřní předpisy, počítačové programy, zdrojové a strojové kódy počítačových programů, datové soubory, know-how, analýzy, algoritmy, vynálezy a objevy, stanoviska, projektové plány a koncepční materiály,
  4. údaje o její finanční nebo hospodářské situaci,
  5. její reklamní nápady a náměty,
  6. údaje o jejích zaměstnancích, zákaznících nebo obchodních partnerech,
  7. Osobní údaje, které zpracovává jako správce, nebo jako zpracovatel pro třetí osoby, a
  8. další její informace, které by průměrně inteligentní osoba považovala za důvěrné s ohledem na jejich obsah nebo způsob, jakým byly poskytnuty Přijímající straně.

20.3. Povinnost mlčenlivosti se nevztahuje na chráněné informace Poskytující strany:

  1. které byly Přijímající straně prokazatelně známé z jiných zdrojů než od Poskytující strany, a které nebyly získány porušením povinnosti mlčenlivosti,
  2. k jejichž sdělení, zpřístupnění či použití udělila Poskytující strana Přijímající straně předchozí písemný souhlas, nebo
  3. které Přijímající strana sdělila, zpřístupnila nebo použila z důvodu povinnosti stanovené jí právním předpisem nebo orgánem veřejné moci.

20.4. Přijímající strana má povinnost zachovávat mlčenlivost o všech chráněných informacích Poskytující strany. To znamená zejména (i) nesdělit ani nezpřístupnit tyto chráněné informace třetí osobě a (ii) nepoužít je k jinému účelu než pro plnění Smlouvy.

20.5. Bez ohledu na odst. 20.4 těchto Podmínek, Přijímající strana je oprávněna zpřístupnit chráněné informace Poskytující strany třetí osobě za účelem plnění Smlouvy, a to pokud zaváže třetí osobu k povinnosti mlčenlivosti ve stejném rozsahu, v jakém je vázána sama Přijímací strana Smlouvou, nebo pokud je třetí osoba zavázána dodržováním zákonem stanovené povinnosti mlčenlivosti (například advokát). Poruší-li však tato třetí osoba povinnost mlčenlivosti, odpovídá za porušení Přijímající strana Poskytující straně jako by se jej dopustila sama.

20.6. Dojde-li ke sdělení nebo zpřístupnění chráněných informací neoprávněné třetí osobě, Přijímající strana bezodkladně informuje Poskytující stranu a učiní potřebná opatření k minimalizaci škodlivých následků.

21. Zpracování osobních údajů

21.1. Zpracování osobních údajů Kanceláře a Uživatelů Poskytovatelem jako správcem osobních údajů ve smyslu GDPR se řídí Zásadami zpracování osobních údajů, které jsou dostupné z Webových stránek Služby. Kancelář je odpovědná za předání těchto informací Uživatelům.

21.2. Zpracování Osobních údajů Poskytovatelem jako zpracovatelem Osobních údajů ve smyslu GDPR pro Kancelář se řídí Pravidly zpracování Osobních údajů. Tato Pravidla jsou součástí Smlouvy mezi Poskytovatelem a Kanceláří ve smyslu čl. 28 GDPR. Kancelář je povinna informovat Uživatele Kanceláře o existenci a obsahu Pravidel zpracování Osobních údajů.

22. Trvání a ukončení Smlouvy

22.1. Smlouva je uzavřena na dobu neurčitou.

22.2. Smlouvu je možné ukončit dohodou Stran, výpovědí nebo odstoupením od Smlouvy pro její podstatné porušení druhou Stranou.

22.3. Kancelář je oprávněna Smlouvu vypovědět kdykoliv bez uvedení důvodu zrušením svého Kancelářského účtu prostřednictvím funkce ve svém Kancelářském účtu. Zrušení Kancelářského účtu je účinné okamžitě.

22.4. Poskytovatel je oprávněn Smlouvu vypovědět kdykoliv bez uvedení důvodu ve 12 měsíční výpovědní době. Výpovědní doba počíná běžet dnem doručení výpovědi Kanceláři a skončí uplynutím 12 měsíců ode dne doručení výpovědi.

22.5. Každá Strana je oprávněna odstoupit od Smlouvy z důvodu jejího podstatného porušení druhou Stranou. Odstoupení je možné jedině s účinky do budoucna. Odstoupení učiněné Kanceláří je účinné okamžikem doručení oznámení o odstoupení Poskytovateli. Odstoupení učiněné Poskytovatelem je účinné 5. dnem ode dne doručení oznámení o odstoupení Kanceláři; v této 5denní době bude Služba omezena do režimu prohlížení (Data Kanceláře bude možné pouze prohlížet, nikoliv editovat nebo nahrávat nová).

22.6. Po skončení Smlouvy je Kancelář okamžitě povinna přestat používat Službu. Poskytovatel Službu Kanceláři deaktivuje a po uplynutí 3 měsíční lhůty od skončení Smlouvy veškerá Data Kanceláře trvale zničí, leda by mu jejich další zpracování ukládal právní předpis; v takovém případě je bude dále zpracovávat po nejkratší nutnou dobu, ale Kancelář ztratí právo na přístup k nim (včetně předání kopie či zálohy).

23. Závěrečná ujednání

23.1. Smlouva se řídí českým právem s vyloučením jeho kolizních norem mezinárodního práva soukromého a s vyloučením Úmluvy OSN o mezinárodní koupi zboží (CISG).

22.2. Strany se dohodly, že případné spory vzniklé ze Smlouvy budou řešit nejprve smírně. Nedosáhnou-li Strany smírného řešení sporu, budou všechny spory vznikající ze Smlouvy a v souvislosti s ní rozhodovány s konečnou platností u věcně a místně příslušného soudu České republiky podle místa sídla Poskytovatele.

22.3. Veškerá ujednání mezi Stranami, e-mailová a jiná korespondence a projevy vůle Stran učiněné před uzavřením Smlouvy jsou ve vztahu k textu Smlouvy irelevantní. Strany tímto výslovně přikazují k uvedeným materiálům při výkladu úmyslu Stran nepřihlížet.

22.4. Kancelář není oprávněna postoupit Smlouvu, její část, ani jakékoliv pohledávky za Poskytovatelem na třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele.

22.5. Je-li nebo stane-li se kterékoli ujednání Smlouvy neúčinným nebo neplatným, zbývající ujednání Smlouvy tím nejsou dotčena. Strany se dohodly, že veškerá neplatná nebo neúčinná ujednání nahradí ujednáními platnými a účinnými se stejným obchodním a právním významem ve lhůtě 14 dnů ode dne, kdy je k tomu Straně doručena písemná výzva druhé Strany.

22.6. Poskytovatel vylučuje přijetí jakékoliv nabídky s dodatkem nebo odchylkou, ve smyslu poslední věty § 1740 odst. 3 Občanského zákoníku.

22.7. Pokud kterákoliv Strana neuplatní nebo opomine uplatnit jakékoliv své právo, nevzdává se tím tohoto práva do budoucna a nezakládá to zavedenou praxi mezi Stranami.

22.8. Případným zánikem Kanceláře nepřechází práva a povinnosti ze Smlouvy na jejího právního nástupce.

22.9. Kancelář není slabší Stranou. Strany vylučují aplikaci §§ 558 odst. 2, 1748, 1752 odst. 2, 1763, 1799, 1800, 2161b, 2165, 2389b odst. 1 a 3 a 2389c až 2389s Občanského zákoníku. Kancelář na sebe přebírá nebezpečí změny okolností.

22.10. Strany se dohodly, že Poskytovatel je oprávněn tyto Podmínky služby Evala pro výuku, vědu a výzkum v přiměřeném rozsahu změnit ve smyslu § 1752 Občanského zákoníku. Změnu těchto Podmínek Poskytovatel oznámí Kanceláři v souladu s pravidly těchto Podmínek o komunikaci Stran. Jakmile je Kanceláři doručeno oznámení o změně těchto Podmínek, má Kancelář právo do 1 měsíce změnu odmítnout tak, že v této době vypoví Smlouvu postupem podle odst. 22.3 těchto Podmínek.

Konec Podmínek služby Evala pro výuku, vědu a výzkum.