Zpět

Podmínky služby Evala

Zveřejněno dne: 1.řijna 2024
Účinné od: 1.listopadu 2024

Tyto Podmínky jsou součástí Smlouvy o poskytování služby Evala, uzavírané mezi Poskytovatelem Seyfor, a. s. a fyzickou nebo právnickou osobu, která uděluje souhlas s těmito Podmínkami (Kanceláří). Udělením souhlasu s těmito Podmínkami uzavřete Smlouvu, přičemž prohlašujete, že jste oprávněni jednat jménem Kanceláře, že jste si Podmínky důkladně přečetli, porozuměli jste jim a souhlasíte s nimi.

Služba není určena pro spotřebitele.

Poskytovatel je oprávněn Podmínky měnit a vždy platí aktuální verze zveřejněná na webových stránkách Služby. O změnách Podmínek bude Poskytovatel Kancelář vždy informovat předem.

V rozsahu, v jakém Poskytovatel zpracovává Osobní údaje jménem Kanceláře ve smyslu GDPR, souhlasíte kliknutím na tlačítko „Souhlasím”, jiné tlačítko s obdobným významem nebo zahájením používání Služby také s Pravidly zpracování Osobních údajů.

Vymezení základních pojmů

Pojmy, použité v těchto Podmínkách, mají následující význam, není-li u konkrétního pojmu uvedeno jinak:

Účetní kancelář

je podnikatel, který splňuje kumulativně všechny následující podmínky:

  1. disponuje živnostenským oprávněním Činnost účetních poradců, vedení účetnictví, vedení daňové evidence,
  2. splňuje veškeré podmínky Živnostenského zákona k provozování živnosti uvedené v bodě 1 a
  3. ve Službě vede aktivně účetnictví nebo mzdy alespoň pro jednoho Zákazníka.

Autorský zákon

je zákon č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

Ceník

je ceník Poskytovatele s aktuální výší a skladbou Předplatného. Ceník je dostupný zde.

Data Kanceláře

jsou veškerá data, včetně souborů, která Kancelář, Uživatelé Kanceláře nebo Poskytovatel s jejich pověřením nahráli do Služby.

DPH

je daň z přidané hodnoty ve smyslu zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů.

DSA

je Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/2065 ze dne 19. října 2022 o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (Nařízení o digitálních službách).

GDPR

je Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (Obecné nařízení o ochraně osobních údajů).

Kancelář

je druhá smluvní Strana Smlouvy, vedle Poskytovatele.

Kancelářský účet

je účet Kanceláře ve Službě, ve kterém jsou vedené veškeré její údaje a prostřednictvím kterého pro sebe spravuje Službu.

Majitel

je Uživatel Kanceláře s nejširšími možnými oprávněními v rámci Služby. Uživatel Kanceláře v roli Majitel může měnit i smazat Kancelářský účet.

Nezisková organizace

je organizace, jejímž hlavním účelem ustavení není vytváření zisku k přerozdělení mezi její vlastníky, statutární zástupce, správce či zakladatele. Typicky se jedná o spolek, obecně prospěšnou společnost, nadaci či nadační fond, ústav a jinou právnickou osobu, jejímž hlavním předmětem činnosti je poskytování služeb k dosahování obecného blaha.

Občanský zákoník

je zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

Osobní údaje

jsou osobní údaje ve smyslu čl. 4 GDPR, zpracovávané Poskytovatelem na účet Kanceláře v rámci poskytování Služby.

Plán

Je Kanceláří zvolená varianta Služby:

Plán má vliv na dostupné možnosti nastavení Kancelářského účtu a na způsob výpočtu Předplatného.

Podmínky

jsou tyto podmínky Služby. Podmínky jsou nedílnou součástí Smlouvy.

Poskytovatel nebo také Seyfor

je obchodní společnost Seyfor, a. s., IČO: 01572377, se sídlem Drobného 555/49, Ponava, 602 00 Brno, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně pod sp. zn. B 7072.

Pravidla nahlašování a moderace uživatelského obsahu

jsou Pravidla nahlašování a moderace uživatelského obsahu, dostupná zde.

Pravidla zpracování Osobních údajů

jsou Pravidla zpracování Osobních údajů, dostupná zde.

Předplatné

je cena za umožnění přístupu ke Službě Kanceláři.

Služba

je cloudová služba (SaaS) Evala Poskytovatele, která je dostupná prostřednictvím sítě internet a jejíž bližší popis je uveden na Webových stránkách Služby.

Smlouva

je smlouva, uzavřená mezi Kanceláří a Poskytovatelem o poskytování Služby.

Strana nebo Strany

jsou buď kterákoliv Strana Smlouvy, nebo obě Strany Smlouvy (Poskytovatel a Kancelář).

Uživatel

je každá fyzická osoba, která má Uživatelský účet ve Službě.

Uživatel Kanceláře

je Uživatel, který byl přiřazen ke Kancelářskému účtu Kanceláře.

Uživatelský účet

je účet konkrétního Uživatele Služby. Prostřednictvím Uživatelského účtu Uživatel používá Službu.

Webové stránky Služby

jsou webové stránky www.evala.cz

Zákazník

je zákazník Kanceláře, pro kterého Kancelář vede účetnictví nebo mzdy.

Zákon o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů

je zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů.

Zákon o některých službách informační společnosti

je zákon č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů.

Zásady zpracování osobních údajů

jsou informace o tom, jak osobní údaje Uživatelů zpracovává Poskytovatel jako správce údajů. Zásady zpracování osobních údajů jsou dostupné zde.

Zkušební období

je období, během kterého je Kanceláři Služba zpřístupněna zdarma, na zkoušku.

Živnostenský zákon

je zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon) ve znění pozdějších předpisů.

1. Úvodní ujednání

1.1. Nadpisy ve Smlouvě slouží pouze k usnadnění orientace a nepoužijí se při její interpretaci.

1.2. Veškeré pojmy použité v jednotném čísle zahrnují též množné číslo a naopak, nevyplývá-li z kontextu konkrétního ujednání jinak.

1.3. Kancelář používá Službu prostřednictvím Uživatelů Kanceláře a jejich Uživatelských účtů. Jsou-li ve Smlouvě uvedena práva a povinnosti Kanceláře, Kancelář je odpovědná za jejich dodržování ze strany Uživatelů Kanceláře.

1.4. Uzavřou-li Strany samostatnou písemnou Smlouvu s odchylkami od Podmínek, mají ujednání samostatné písemné Smlouvy přednost.

2. Předmět a účel Smlouvy

2.1. Smlouvou se Poskytovatel zavazuje umožnit Kanceláři přístup ke Službě, dostupné z Webových stránek Služby, a Kancelář se po přechodu na placenou verzi Služby zavazuje platit Poskytovateli Předplatné.

2.2. Poskytovatel nemá povinnost zpřístupnit Kanceláři poslední verzi Služby.

2.3. Služba a tyto Podmínky jsou určené výlučně pro podnikatele k využití Služby v souvislosti s jejich podnikatelskými činnostmi.

3. Uzavření Smlouvy

3.1. Pro uzavření Smlouvy je nejprve nutné vytvořit si Uživatelský účet.

3.2. Kancelář uzavře s Poskytovatelem Smlouvu následujícím způsobem: Uživatel po přihlášení do svého Uživatelského účtu na obrazovce „Kancelář“ zvolí volbu „Založit novou kancelář“ a následně vyplní Poskytovatelem požadované údaje o Kanceláři. Dále Uživatel jménem Kanceláře udělí souhlas s těmito Podmínkami a klikne na tlačítko „Vytvořit“. Tím dojde k dokončení registrace Kancelářského účtu. Příslušný Uživatel bude automaticky přiřazen ke Kancelářskému účtu nové Kanceláře v roli Majitel.

3.3. Služba bude zpřístupněna Kanceláři dle možností Poskytovatele postupem podle odst. 3.2 Podmínek (přiřazením Uživatele ke Kancelářskému účtu).

4. Zkušební období

4.1. Po uzavření Smlouvy je Kanceláři Služba zpřístupněna na Zkušební období zdarma v Plánu Evala pro účetní kanceláře.

4.2. Pokud Kancelář nejpozději v poslední den Zkušebního období neprovede nákup placeného Plánu, dojde ke zrušení jejího účtu a ukončení Smlouvy postupem podle odst. 22.3 Podmínek.

5. Výběr Plánu

5.1. Do skončení Zkušebního období musí Kancelář zvolit Plán, anebo přestat Službu používat. Výběr plánu Kancelář provede klikem na tlačítko „Koupit Evalu“.

5.2. Plán Evala pro účetní kanceláře smí zvolit pouze Kancelář, která je Účetní kanceláří. Tuto volbu Kancelář provede prohlášením o svém statusu Účetní kanceláře. Ostatní Kanceláře musí zvolit Evala individuál.

5.3. Pokud Kancelář, která při výběru Plánu prohlásila, že je Účetní kanceláří, ve skutečnosti Účetní kanceláří není, jedná se o podstatné porušení Smlouvy. V takovém případě je Poskytovatel oprávněn vedle odstoupení od Smlouvy zpětně Kanceláři změnit Plán na Evala individuál a doúčtovat Kanceláři od počátku Smlouvy rozdíl mezi zaplaceným Předplatným a Předplatným, které by Poskytovatel vyúčtoval, kdyby si Kancelář zvolila Plán Evala individuál; Poskytovatel má navíc nárok na zaplacení jednorázové smluvní pokuty ve výši 10 000 Kč splatné ke dni doručení výzvy k zaplacení Kanceláři (smluvní pokuta ani její zaplacení nemají vliv na právo Poskytovatele na náhradu škody v plné výši).

5.4. Pokud Kancelář, která byla Účetní kanceláří a měla sjednán Plán Evala pro účetní kanceláře, v průběhu trvání Smlouvy ztratí svůj status Účetní kanceláře (například v důsledku ztráty živnosti), má povinnost to bezodkladně nahlásit Poskytovateli. V takovém případě se Strany dohodnou na řešení. Porušení povinnosti nahlásit včas ztrátu statusu je podstatným porušením Smlouvy ze strany Kanceláře.

6. Uživatelské účty

6.1. Uživatelský účet si může osoba založit sama na Webových stránkách Služby, nebo jej může založit jiný Uživatel. Pro založení Uživatelského účtu osoba vyplní:

  1. jméno, příjmení Uživatele,
  2. e-mailovou adresu Uživatele.

6.2. V případě, že Uživatelský účet zakládá jiný Uživatel, je na uvedenou e-mailovou adresu nově založeného Uživatelského účtu odeslán potvrzovací e-mail. Po jeho odsouhlasení je Uživatelský účet označen jako ověřený. Pokud není Uživatelský účet včas ověřen kliknutím na odkaz v potvrzovacím e-mailu, bude Uživatelský účet do 30 dnů od jeho založení smazán.

6.3. Uživatel Kanceláře může skrze svůj Uživatelský účet spravovat také Kancelářský účet, pokud mu byla přiřazena patřičná oprávnění. Uživatel Kanceláře s rolí Majitel je oprávněn zvát do Služby další Uživatele Kanceláře a udělovat jim prostřednictvím rozhraní Služby jednotlivá oprávnění (jak to Kanceláři umožňuje aktuální používaná verze Služby). Uživateli, který byl přiřazen ke Kancelářskému účtu nové Kanceláře na základě uzavření smlouvy s Poskytovatelem dle odst. 3.2 Podmínek, je role Majitel přidělena automaticky.

6.4. Uživatel Kanceláře v roli Majitel může přiřadit roli Majitel jinému Uživatelskému účtu. Kancelář může mít více Uživatelů Kanceláře s rolí Majitel.

6.5. Uživatel Kanceláře, kterému je role Majitel přiřazena jiným Uživatelem Kanceláře, je před dokončením přidělení oprávnění vyzván, aby jménem Kanceláře znovu potvrdil Podmínky Služby. Cílem je, aby si Uživatel Kanceláře v roli Majitel Podmínky důkladně prostudoval a uvědomoval si váhu nové role (protože nově získá oprávnění například zcela odstranit Kancelářský účet). Bez potvrzení Podmínek Služby jménem Kanceláře nebude Uživateli Kanceláře role Majitel přiřazena.

6.6. Uživatelé Kanceláře s rolí Majitel, jsou oprávněni kdykoliv zrušit Kancelářský účet a tím ukončit Smlouvu postupem podle odst. 22.3 Podmínek. Zrušení Kancelářského účtu je možné prostřednictvím funkce Kancelářského účtu.

6.7. Kancelář odpovídá za zachování důvěrnosti přihlašovacích údajů ke všem Uživatelským účtům Uživatelů Kanceláře a za správu přístupu k Uživatelským účtům Uživatelů Kanceláře a Kancelářskému účtu.

6.8. Každý Uživatelský účet může být používán pouze jedním Uživatelem Kanceláře. Přístupové údaje a Uživatelské účty jsou nepřenosné. Je zakázáno, aby Uživatelé Kanceláře sdíleli své přístupové údaje či Uživatelské účty s dalšími osobami. Porušení tohoto odstavce je podstatným porušením Smlouvy.

7. Cena a platební podmínky

7.1. Pokud si Kancelář nesjednala jiné platební období, je povinna zaplatit Předplatné vždy na začátku kalendářního měsíce za období předchozího kalendářního měsíce.

7.2. Výše a skladba Předplatného jsou uvedeny v Ceníku. Předplatné se liší podle zvoleného Plánu:

  1. v Plánu Evala pro účetní kanceláře se platí podle počtu Zákazníků a zvoleného typu účtování;
  2. v Plánu Evala individuál se platí podle počtu Uživatelů Kanceláře a zvoleného typu účtování.

7.3. K Předplatnému se podle Ceníku mohou přičíst příplatky za nadměrné využívání Služby či aktivované doplňkové funkcionality uvedené v Ceníku.

7.4. Kancelář s Plánem Evala pro účetní kanceláře může kdykoliv změnit množství Zákazníků a Kancelář s Plánem Evala individuál může kdykoliv změnit množství Uživatelů Kanceláře. Veškeré změny okamžitě ovlivňují výslednou cenu Předplatného za dané období. Výše Předplatného za platební období se vždy určí poměrnou částkou, podle doby zpřístupnění a příslušné konfigurace Služby.

7.5. Předplatné je v Ceníku i všech nabídkách Poskytovatele uvedeno bez DPH, není-li u příslušné částky výslovně uvedeno jinak. Poskytovatel k Předplatnému vždy přičte a vyúčtuje DPH v zákonné výši. Pokud se Kancelář domnívá, že je od jakýchkoli daní osvobozena, musí Poskytovateli předložit platné osvědčení nebo jiný dokument prokazující takové osvobození; jakékoli osvobození podléhá předchozímu písemnému potvrzení ze strany Poskytovatele.

7.6. Poskytovatel vystaví za každé platební období Kanceláři daňový doklad. Ten jí bude doručovat výlučně elektronicky, na všechny platební kontakty uvedené v Kancelářském účtu a zároveň prostřednictvím funkce Kancelářského účtu. Případné reklamace lze uplatnit kontaktováním technické podpory, jejíž e-mail je uveden na Webových stránkách Služby.

7.7. Při výběru Plánu musí Kancelář zvolit způsob platby za Službu:

  1. V případě, že Kancelář zvolila jako způsob platby „Platba kartou“, pak Poskytovatel na začátku každého platebního období automaticky strhne Předplatné za předchozí platební období z platební karty Kanceláře, uvedené v Kancelářském účtu. Stržená částka se může každý měsíc lišit dle konfigurace Služby či čerpaných doplňkových funkcionalit. Informaci o aktuálním objemu čerpaných služeb Kancelář získá přímo ve Službě na obrazovce Předplatné > Přehled.
  2. V případě, že Kancelář zvolila jako způsob platby „Platba převodem“, pak je povinna zajistit připsání příslušné částky na účet Poskytovatele dle splatnosti daňového dokladu do 7 dnů od skončení platebního období.

7.8. Kancelář může změnit způsob platby za Službu, a to nejpozději 7 dní před koncem probíhajícího platebního období. Změnu je možné provést kontaktováním technické podpory, jejíž e-mail je uveden na Webových stránkách Služby.

7.9. Kancelář je odpovědná za správnost a aktuálnost platebních údajů v Kancelářském účtu a za to, že má na zvolené platební kartě nastavené dostatečné limity a má dostatečný zůstatek na svém platebním účtu. Nezaplacení Předplatného je podstatným porušením Smlouvy a může vést k pozastavení Služby nebo úplnému zrušení Kancelářského účtu.

7.10. Poskytovatel si vyhrazuje právo permanentně do budoucna zablokovat vytvoření Kancelářského účtu podnikatele s určitým IČO v případě, kdy podnikatel s předmětným IČO už historicky Kancelářský účet měl, došlo k jeho zrušení a Poskytovatel za takovým podnikatelem eviduje nedoplatek na Předplatném. V takovém případě se musí na vytvoření Kancelářského účtu podnikatel dohodnout s Poskytovatelem individuálně a podmínkou bude doplacení dlužného Předplatného včetně zákonného úroku z prodlení.

7.11. Kancelář nemůže splnit své platební povinnosti podle Smlouvy tím, že jakoukoli platbu složí do notářské, soudní nebo jiné úschovy; náhradní splnění platební povinnosti Kanceláře je vyloučeno.

7.12. Poskytovatel je oprávněn kdykoliv změnit Předplatné, pokud to Kanceláři nejméně 1 měsíc před skončením platebního období oznámí (například doručením aktualizovaného Ceníku). Pokud Kancelář se změnou nesouhlasí, má právo kdykoliv před uplatněním nové ceny vypovědět Smlouvu postupem podle odst. 22.3 Podmínek.

7.13. Promlčecí lhůta práva Poskytovatele na zaplacení Předplatného činí 10 let.

7.14. Pokud je Kanceláří Nezisková organizace, může být s ohledem na účel jejího založení a faktický předmět činnosti Poskytovatelem poskytnuta na Předplatné sleva až do výše 100 % Předplatného. Poskytnutí slevy (a její výše) nelze nárokovat a je plně na uvážení Poskytovatele a případně následné individuální dohodě Stran.

8. Podmínky používání Služby

8.1. Kancelář má právo používat Službu pouze v souladu s jejím obecným určením a Smlouvou.

8.2. Kancelář s Plánem Evala individuál je oprávněna používat Službu pouze pro vedení účetnictví nebo mezd jedné osoby (fyzické nebo právnické).

8.3. Kancelář s plánem Evala pro účetní kanceláře je oprávněna používat Službu za účelem vedení účetnictví nebo mezd pro sebe a své Zákazníky. Zákazníkům je oprávněna zpřístupnit jejich účetní jednotku ve Službě.

8.4. Přeprodej přístupu ke Službě je zakázán.

8.5. Kancelář není oprávněna Službu pronajímat ani půjčovat třetí osobě, ani Službu předvádět veřejnosti.

8.6. Kancelář nebude žádným způsobem narušovat či obcházet technické limity Služby nebo bezpečnostní opatření softwarového vybavení a infrastruktury Poskytovatele, nezneužije cizí přístupové údaje ke Službě, nebude se snažit získat přístup ani přistupovat do těch částí Služby, ke kterým nemá patřičná oprávnění a nebude provádět kybernetické útoky na Službu.

8.7. Kancelář nebude úmyslně ani z nedbalosti přetěžovat Službu. Je zejména zakázáno používat Službu prostřednictvím robotů či automatizovaných skriptů.

8.8. Dozví-li se Kancelář o tom, že došlo ke ztrátě, odcizení nebo zneužití přístupových údajů ke Službě, že třetí osoba porušuje Podmínky nebo objeví-li jakoukoliv bezpečnostní zranitelnost či chybu Služby, zavazuje se o všech detailech okamžitě informovat Poskytovatele a zároveň tyto informace nesdělit a nezpřístupnit třetí osobě a nezneužít je ve prospěch svůj nebo třetí osoby.

8.9. Kancelář nesmí nahrávat do Služby jakýkoli zakázaný obsah dle Pravidel nahlašování a moderace uživatelského obsahu (např. obsah porušující autorská práva třetích osob, podporující trestnou činnost nebo obsah v rozporu s dobrými mravy a veřejným pořádkem). Kancelář rovněž nesmí v rámci Služby ukládat informace ani umožnit přenos informací, jež nápadně připomínají služby nebo aplikace třetích osob za účelem zmatení či uvedení v omyl uživatelů internetu (phishing). Kancelář nesmí v rámci Služby šířit počítačové viry.

8.10. Kancelář neučiní nic, co by způsobilo porušení povinností Poskytovatele podle platných právních předpisů proti úplatkářství, korupci nebo praní špinavých peněz.

8.11. Kancelář je odpovědná za správnost a aktuálnost všech údajů ve svém Kancelářském účtu a v Uživatelských účtech Uživatelů Kanceláře.

8.12. Kancelář je povinna zajistit dodržování Smlouvy ze strany všech Uživatelů Kanceláře. V případě, že dojde k porušení Smlouvy kterýmkoliv Uživatelem Kanceláře i bez vědomí či zavinění Kanceláře, odpovídá Kancelář Poskytovateli za toto porušení jako by se jej dopustila sama.

8.13. Kancelář může přistupovat ke Službě z jakéhokoliv místa, které je připojené k síti internet a které neblokuje Službu (některé státy nebo podniky mohou přístup blokovat). Zákony a předpisy vztahující se na přístup nebo používání Služby se mohou v jednotlivých jurisdikcích lišit. Proto je výhradní odpovědností Kanceláře, aby se ujistila, že přístup ke Službě a její používání je v souladu se všemi platnými zákony a předpisy země, kde Uživatel Kanceláře zrovna používá Službu, včetně souladu se zákony o kontrole vývozu nebo zpětného vývozu Dat Kanceláře.

8.14. Porušení jakékoliv povinnosti Kanceláře podle odst. 8.18.11 je podstatným porušením Smlouvy.

9. Duševní vlastnictví

9.1. Služba je Kanceláři poskytována výlučně jako služba (SaaS). Smlouva neopravňuje Kancelář k tomu, aby užívala rozmnoženinu jakéhokoliv počítačového programu nebo jiného díla ve smyslu Autorského zákona (například takového programu, který slouží k poskytování Služby nebo je její součástí). Smlouvou Poskytovatel neposkytuje Kanceláři licenci ve smyslu Autorského zákona ani Občanského zákoníku.

9.2. Poskytovatel zůstává výlučným vlastníkem a držitelem všech práv k veškerému duševnímu vlastnictví Seyfor, zejména všem počítačovým programům, databázím a jiným dílům ve smyslu Autorského zákona, ochranným známkám a jiným označením (včetně nezapsaných chráněných označení), technickým řešením, vynálezům a designu. Nic v této Smlouvě neopravňuje Kancelář užívat nebo si pro sebe či třetí osobu registrovat duševní vlastnictví Poskytovatele.

10. Zpětná vazba Kanceláře

10.1. Kancelář je oprávněna, nikoliv povinna, poskytnout Seyfor své požadavky nových funkcí, návrhy na vylepšení Služby nebo jakoukoli jinou zpětnou vazbu týkající se Služby. Kancelář uděluje Poskytovateli k veškeré poskytnuté zpětné vazbě bezúplatnou, nevýhradní, celosvětovou, neodvolatelnou licenci na dobu trvání majetkových práv autora, bez jakýchkoli množstevních či jiných omezení, k jejímu užití jakýmkoli známým způsobem za účelem zlepšování produktů a služeb Poskytovatele, včetně oprávnění licenci převést nebo k ní udělit třetí osobě podlicenci. Poskytovatel není povinen licenci využít. V souvislosti s licencí nemá Kancelář nárok na jakoukoliv licenční odměnu a takový nárok jí nevznikne ani v budoucnu.

11. Integrace s nástroji třetích stran

11.1. Pokud se Kancelář rozhodne integrovat Službu s jakýmikoli službami nebo aplikacemi třetích stran, Poskytovatel nenese odpovědnost za (a) jakékoli jednání nebo opomenutí třetí strany, včetně přístupu třetí strany k Datům Kanceláře nebo jejich používání a (b) bezvadnost Služby nebo služby či aplikace třetí strany.

12. Aktualizace Služby

12.1. Poskytovatel je oprávněn kdykoliv bez předchozího oznámení aktualizovat softwarové vybavení nebo infrastrukturu sloužící k poskytování Služby. Tím může dojít k aktualizaci Služby jako takové—může například dojít ke změně, vylepšení nebo modifikaci grafického uživatelského rozhraní, nebo označení některé funkce za zastaralou a její nahrazení novou funkcí (i ke ztrátě funkce). Poskytovatel usiluje o to, aby Služba svým vzhledem, funkcemi a technickými parametry držela krok s dobou a poskytovala Kancelářím dobrý uživatelský zážitek. Poskytovatel bude takové aktualizace provádět převážně v době plánovaných servisních odstávek. Změna Služby si může vyžádat dodatečné náklady na straně Kanceláře.

12.2. Kancelář nemá právo na aktualizace Služby.

12.3. Vydá-li Poskytovatel bezpečnostní doporučení, týkající se konfigurace Služby, upozorní na to Kancelář a Kancelář má povinnost doporučení okamžitě provést.

12.4. Neprovedla-li Kancelář bezpečnostní doporučení podle odst. 12.3 Podmínek okamžitě po přijetí upozornění, nemá práva z vad ani nárok na náhradu škody v důsledku incidentů, k jejichž zamezení bezpečnostní doporučení směřovalo.

13. Dostupnost Služby

13.1. Poskytovatel je povinen zajistit nepřetržitý provoz Služby. Za porušení povinnosti Poskytovatele zajistit nepřetržitý provoz Služby se nepovažuje přerušení provozu Služby vzniklé z objektivních důvodů, nezaviněných Poskytovatelem (např. z důvodu odstávky elektrické energie, výpadku přípojného bodu k internetu, DoS útoku vedeného na Službu nebo stávky zaměstnanců) nebo přerušení provozu z důvodu údržby Služby.

14. Údržba Služby

14.1. Poskytovatel je z důvodu údržby oprávněn kdykoliv přerušit přístup Kanceláře ke Službě.

14.2. Poskytovatel vynaloží komerčně přiměřené úsilí, aby Kancelář o plánovaném přerušení z důvodu údržby informoval. Takové přerušení bude trvat pouze po dobu nezbytnou k provedení údržby. Kancelář je povinna strpět veškerou údržbu a opravy Služby a v této souvislosti nemá nárok na jakoukoliv kompenzaci nebo odškodnění.

15. Pozastavení

15.1. Pokud Uživatel Kanceláře (a) porušil Smlouvu nebo (b) použil Službu způsobem, o kterém se Poskytovatel důvodně domnívá, že porušuje práva třetí osoby, je Poskytovatel oprávněn vyzvat Kancelář, aby deaktivovala příslušný Uživatelský účet Uživatele Kanceláře. Pokud Kancelář žádosti bez zbytečného odkladu nevyhoví, může tak Poskytovatel učinit sám.

15.2. Bez ohledu na jakékoli ujednání Smlouvy může Poskytovatel automaticky pozastavit Službu pro Kancelář a všechny Uživatele Kanceláře v případě mimořádné kybernetické bezpečnostní hrozby. V takovém případě Poskytovatel vynaloží komerčně přiměřené úsilí, aby Službu znovu spustil co nejdříve (poté, co zabrání nebo ukončí bezpečnostní hrozbu).

15.3. V případě podstatného porušení Smlouvy ze strany Kanceláře je Poskytovatel oprávněn bez předchozí výzvy zablokovat přístup Kanceláře ke Službě do doby, než Kancelář s Poskytovatelem situaci vyřeší. V takovém případě Poskytovatel upozorní Kancelář, že došlo k omezení, včetně uvedení důvodu, který jej k omezení vedl, a vyzve Kancelář k řešení situace. V souvislosti s výkonem práv Poskytovatele podle tohoto odstavce nemá Kancelář právo na náhradu jakékoli újmy, která by jí mohla vzniknout.

16. Beta verze Služby

16.1. Poskytovatel může nabídnout svým zákazníkům (kancelářím) nové funkce či produkty, které se stále testují a vyhodnocují. Tyto funkce a produkty jsou označovány jako alfa, beta, preview, early access nebo evaluation (nebo jinými slovy či slovními spojeními s podobným významem) (souhrnně dále jako „Beta verze“).

16.2. Bez ohledu na jakékoliv ujednání této Smlouvy platí pro Beta verze následující podmínky: (a) je čistě na uvážení Kanceláře, zda bude používat jakoukoliv Beta verzi nebo bude v používání Beta verze pokračovat, (b) Beta verze nemusejí být podporovány a mohou být kdykoli změněny bez předchozího upozornění, (c) Beta verze nemusí být tak spolehlivé nebo dostupné jako standardní verze Služby, (d) Beta verze nebyly podrobeny stejným bezpečnostním testům, jaké se aplikují na Službu a (e) Poskytovatel nenese za použití Beta verze Kanceláří odpovědnost—Kancelář ji používá na vlastní nebezpečí.

16.3. Veškeré informace, týkající se Beta verzí, jsou až do oficiálního spuštění Beta verze chráněnými informacemi Poskytovatele ve smyslu čl. 20 Podmínek.

17. Další práva a povinnosti Stran

17.1. Poskytovatel je oprávněn plnit Smlouvu také prostřednictvím třetích osob.

17.2. Strany se zavazují poskytovat si při plnění Smlouvy potřebnou součinnost. Je-li plnění Smlouvy z jakéhokoliv důvodu na straně Kanceláře ohroženo, Kancelář to bezodkladně oznámí Poskytovateli a podnikne vše, co po ní lze spravedlivě požadovat k minimalizaci škody.

17.3. Poskytovatel a Kancelář jsou povinni oznamovat si navzájem s dostatečným předstihem veškeré podstatné informace a skutečnosti, které mohou mít vliv na plnění Smlouvy, zejména, nikoliv však výlučně, změny kontaktních či platebních údajů, zahájení insolvenčního řízení, hrozící úpadek, úpadek, zahájení exekučního řízení nebo řízení o výkonu rozhodnutí. Není-li možné informaci nebo skutečnost oznámit druhé Straně s dostatečným předstihem, protože o ní Strana nevěděla, oznámí ji Strana druhé Straně bez zbytečného odkladu poté, co se o ní dozvěděla nebo mohla dozvědět.

18. Komunikace Stran

18.1. Veškeré zprávy, upozornění, výzvy nebo jakákoliv jiná sdělení související s Podmínkami nebo Smlouvou je možné Straně doručovat prostřednictvím rozhraní Služby nebo na alespoň jednu e-mailovou adresu Majitele, uvedenou v Kancelářském účtu. Doručení sdělení na e-mailovou adresu kteréhokoliv Uživatele Kanceláře v roli Majitel se považuje za doručení Kanceláři. Ve věcech hlášení a moderace uživatelského obsahu podle nařízení DSA lze využít také určené jednotné kontaktní místo uvedené na Webových stránkách Služby.

18.2. Nevyžaduje-li sdělení písemnou formu, stačí je učinit prostou elektronickou formou (například e-mailem nebo prostřednictvím rozhraní Služby).

18.3. Sdělení opatřené alespoň prostým elektronickým podpisem je pro účely Podmínek a Smlouvy považováno za sdělení v písemné formě (například e-mail se jménem a příjmením odesílatele, nebo sdělení prostřednictvím rozhraní Služby se jménem a příjmením odesílatele). Datová zpráva, doručená Straně prostřednictvím její datové schránky ve smyslu Zákona o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, má pro účely Podmínek a Smlouvy taktéž písemnou formu.

18.4. Sdělení Kanceláři doručované prostřednictvím rozhraní Služby je doručeno okamžikem, kdy je Kanceláři dostupné prostřednictvím jejího Kancelářského účtu.

19. Odpovědnost za škodu

19.1. Kancelář bere na vědomí, že Služba je službou informační společnosti ve smyslu § 2 písm. a) Zákona o některých službách informační společnosti a Poskytovatel nenese odpovědnost za obsah informací ukládaných Kanceláří či třetími osobami do Služby zejména ve smyslu čl. 6 nařízení DSA.

19.2. Předmětem Smlouvy je umožnění přístupu Kanceláře ke Službě. Poskytovatel v souvislosti se Smlouvou odpovídá Kanceláři výlučně za to, že Služba bude mít pouze výslovně sjednané funkční a nefunkční vlastnosti (bude odpovídat dohodnuté specifikaci). Služba není vhodná pro jakýkoliv obecný nebo konkrétní účel. V této souvislosti je irelevantní a Poskytovatel neodpovídá za to, jaké softwarové vybavení, hardware nebo jiné prostředky k poskytnutí Služby Kancelář použije.

19.3. Není-li ujednáno jinak, řídí se práva z vadného plnění zákonnými ustanoveními, zejména ustanovením § 2099 a násl. Občanského zákoníku, vyjma výslovně vyloučených ustanovení.

19.4. Kancelář odpovídá za veškerou újmu, která vznikne Poskytovateli nebo třetí osobě v důsledku (a) obsahu nahraného jakýmkoliv Uživatelem Kanceláře do Služby nebo (b) ztráty, zneužití či odcizení přístupových údajů ke Službě, pokud k nim nedošlo zaviněním Poskytovatele.

19.5. Kancelář bere na vědomí, že Poskytovatel nenese odpovědnost za funkčnost datové sítě Kanceláře, funkčnost veřejné datové sítě, funkčnost hardwarového vybavení Kanceláře, za Data Kanceláře, za stav ostatního programového vybavení Kanceláře ani za případné zásahy třetích osob do ostatního programového vybavení Kanceláře.

19.6. V případě vzniku újmy na straně Kanceláře v souvislosti s odpovědností Poskytovatele za vady Služby, neuplatní-li se některá ze sjednaných výluk a nejedná-li se o újmu způsobenou Poskytovatelem úmyslně či z hrubé nedbalosti, se Kancelář a Poskytovatel dohodli s ohledem na Podmínky na omezení náhrady této případné újmy včetně ušlého zisku vzniklé Kanceláři tak, že celková náhrada újmy je omezena výší skutečně zaplaceného Předplatného Poskytovateli v posledních 3 měsících před okamžikem vzniku újmy. Smluvní Strany konstatují s ohledem na všechny okolnosti související s uzavřením Smlouvy, že úhrnná předvídatelná újma, jež by mohla Kanceláři v důsledku vad Služby vzniknout, může činit maximálně částku skutečně zaplaceného Předplatného Kanceláří Poskytovateli v posledních 3 měsících.

20. Důvěrnost informací

20.1. Pro účely tohoto článku je ta Strana, která poskytla chráněné informace druhé Straně, označována jako „Poskytující strana” a ta Strana, která získala chráněné informace Poskytující strany, označována jako „Přijímající strana”.

20.2. Chráněné informace Poskytující strany jsou:

  1. obchodní tajemství Poskytující strany ve smyslu § 504 Občanského zákoníku,
  2. údaje obsažené ve smluvní dokumentaci, jejíž Stranou je Poskytující strana,
  3. její neveřejné technické a výrobní údaje, vnitřní předpisy, počítačové programy, zdrojové a strojové kódy počítačových programů, datové soubory, know-how, analýzy, algoritmy, vynálezy a objevy, stanoviska, projektové plány a koncepční materiály,
  4. údaje o její finanční nebo hospodářské situaci,
  5. její reklamní nápady a náměty,
  6. údaje o jejích zaměstnancích, zákaznících nebo obchodních partnerech,
  7. Osobní údaje, které zpracovává jako správce, nebo jako zpracovatel pro třetí osoby, a
  8. další její informace, které by průměrně inteligentní osoba považovala za důvěrné s ohledem na jejich obsah nebo způsob, jakým byly poskytnuty Přijímající straně.

20.3. Povinnost mlčenlivosti se nevztahuje na chráněné informace Poskytující strany:

  1. které byly Přijímající straně prokazatelně známé z jiných zdrojů než od Poskytující strany, a které nebyly získány porušením povinnosti mlčenlivosti,
  2. k jejichž sdělení, zpřístupnění či použití udělila Poskytující strana Přijímající straně předchozí písemný souhlas, nebo
  3. které Přijímající strana sdělila, zpřístupnila nebo použila z důvodu povinnosti stanovené jí právním předpisem nebo orgánem veřejné moci.

20.4. c. které Přijímající strana sdělila, zpřístupnila nebo použila z důvodu povinnosti stanovené jí právním předpisem nebo orgánem veřejné moci.

20.5. Bez ohledu na odst. 20.4 Podmínek, Přijímající strana je oprávněna zpřístupnit chráněné informace Poskytující strany třetí osobě za účelem plnění Smlouvy, a to pokud zaváže třetí osobu k povinnosti mlčenlivosti ve stejném rozsahu, v jakém je vázána sama Přijímací strana Smlouvou, nebo pokud je třetí osoba zavázána dodržováním zákonem stanovené povinnosti mlčenlivosti (například advokát). Poruší-li však tato třetí osoba povinnost mlčenlivosti, odpovídá za porušení Přijímající strana Poskytující straně jako by se jej dopustila sama.

20.6. Dojde-li ke sdělení nebo zpřístupnění chráněných informací neoprávněné třetí osobě, Přijímající strana bezodkladně informuje Poskytující stranu a učiní potřebná opatření k minimalizaci škodlivých následků.

21. Zpracování osobních údajů

21.1. Zpracování osobních údajů Kanceláře a Uživatelů Poskytovatelem jako správcem osobních údajů ve smyslu GDPR se řídí Zásadami zpracování osobních údajů, které jsou dostupné z Webových stránek Služby. Kancelář je odpovědná za předání těchto informací Uživatelům.

21.2. Zpracování Osobních údajů Poskytovatelem jako zpracovatelem Osobních údajů ve smyslu GDPR pro Kancelář se řídí Pravidly zpracování Osobních údajů. Tato Pravidla jsou součástí Smlouvy mezi Poskytovatelem a Kanceláří ve smyslu čl. 28 GDPR. Kancelář je povinna informovat Uživatele Kanceláře o existenci a obsahu Pravidel zpracování Osobních údajů.

22. Trvání a ukončení Smlouvy

22.1. Smlouva je uzavřena na dobu neurčitou.

22.2. Smlouvu je možné ukončit dohodou Stran, výpovědí nebo odstoupením od Smlouvy pro její podstatné porušení druhou Stranou.

22.3. Kancelář je oprávněna Smlouvu vypovědět kdykoliv bez uvedení důvodu, a to buď (a) zrušením svého Kancelářského účtu prostřednictvím funkce ve svém Kancelářském účtu, nebo (b) zrušením svého Kancelářského účtu neprovedením nákupu Plánu před skončením Zkušebního období. Zrušení Kancelářského účtu je v obou případech účinné okamžitě. Po zrušení Kancelářského účtu je možné do 3 měsíců provést jeho obnovu.

22.4. Kancelář má ve lhůtě 3 měsíců od zrušení svého Kancelářského účtu postupem podle odst. 22.3 možnost Smlouvu obnovit obnovením svého Kancelářského účtu. K tomu dojde tak, že si po přihlášení zakoupí Plán. Pokud v době od zrušení Kancelářského účtu do jeho obnovy dojde k vydání nové verze Podmínek, budou platit Podmínky aktuální ke dni provedení obnovy.

22.5. Poskytovatel je oprávněn Smlouvu vypovědět kdykoliv bez uvedení důvodu ve 12měsíční výpovědní době. Výpovědní doba počíná běžet dnem doručení výpovědi Kanceláři a skončí uplynutím 12 měsíců ode dne doručení výpovědi.

22.6. Každá Strana je oprávněna odstoupit od Smlouvy z důvodu jejího podstatného porušení druhou Stranou. Odstoupení je možné jedině s účinky do budoucna. Odstoupení učiněné Kanceláří je účinné okamžikem doručení oznámení o odstoupení Poskytovateli. Odstoupení učiněné Poskytovatelem je účinné 5. dnem ode dne doručení oznámení o odstoupení Kanceláři; v této 5denní době bude Služba omezena do režimu prohlížení (Data Kanceláře bude možné pouze prohlížet, nikoliv editovat nebo nahrávat nová).

22.7. Výpovědní doba, nebo 5denní doba po doručení oznámení o odstoupení jsou určené k tomu, aby si Kancelář udělala zálohu Dat Kanceláře.

22.8. Po skončení Smlouvy je Kancelář okamžitě povinna přestat používat Službu. Poskytovatel Službu Kanceláři deaktivuje a po uplynutí 3 měsíční lhůty od skončení Smlouvy veškerá Data Kanceláře trvale zničí, leda by mu jejich další zpracování ukládal právní předpis; v takovém případě je bude dále zpracovávat po nejkratší nutnou dobu, ale Kancelář ztratí právo na přístup k nim (včetně předání kopie či zálohy).

23. Závěrečná ujednání

23.1. Smlouva se řídí českým právem s vyloučením jeho kolizních norem mezinárodního práva soukromého a s vyloučením Úmluvy OSN o mezinárodní koupi zboží (CISG).

23.2. Strany se dohodly, že případné spory vzniklé ze Smlouvy budou řešit nejprve smírně. Nedosáhnou-li Strany smírného řešení sporu, budou všechny spory vznikající ze Smlouvy a v souvislosti s ní rozhodovány s konečnou platností u věcně a místně příslušného soudu České republiky podle místa sídla Poskytovatele.

23.3. Veškerá ujednání mezi Stranami, e-mailová a jiná korespondence a projevy vůle Stran učiněné před uzavřením Smlouvy jsou ve vztahu k textu Smlouvy irelevantní. Strany tímto výslovně přikazují k uvedeným materiálům při výkladu úmyslu Stran nepřihlížet.

23.4. Kancelář není oprávněna postoupit Smlouvu, její část, ani jakékoliv pohledávky za Poskytovatelem na třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele.

23.5. Je-li nebo stane-li se kterékoli ujednání Smlouvy neúčinným nebo neplatným, zbývající ujednání Smlouvy tím nejsou dotčena. Strany se dohodly, že veškerá neplatná nebo neúčinná ujednání nahradí ujednáními platnými a účinnými se stejným obchodním a právním významem ve lhůtě 14 dnů ode dne, kdy je k tomu Straně doručena písemná výzva druhé Strany.

23.6. Poskytovatel vylučuje přijetí jakékoliv nabídky s dodatkem nebo odchylkou, ve smyslu poslední věty § 1740 odst. 3 Občanského zákoníku.

23.7. Pokud kterákoliv Strana neuplatní nebo opomine uplatnit jakékoliv své právo, nevzdává se tím tohoto práva do budoucna a nezakládá to zavedenou praxi mezi Stranami.

23.8. Případným zánikem Kanceláře nepřechází práva a povinnosti ze Smlouvy na jejího právního nástupce.

23.9. Kancelář není slabší Stranou. Strany vylučují aplikaci §§ 558 odst. 2, 1748, 1752 odst. 2, 1763, 1799, 1800, 2161b, 2165, 2389b odst. 1 a 3 a 2389c až 2389s Občanského zákoníku. Kancelář na sebe přebírá nebezpečí změny okolností.

23.10. Strany se dohodly, že Poskytovatel je oprávněn tyto Podmínky v přiměřeném rozsahu změnit ve smyslu § 1752 Občanského zákoníku. Změnu Podmínek Poskytovatel oznámí Kanceláři v souladu s pravidly Podmínek o komunikaci Stran. Jakmile je Kanceláři doručeno oznámení o změně Podmínek, má Kancelář právo do 1 měsíce změnu odmítnout tak, že v této době vypoví Smlouvu postupem podle odst. 22.3 Podmínek.

Konec Podmínek.