menuLogoProč EvalaPodporaNávodyPro školyCeníkBlogO násPřihlásitVyzkoušet zdarma
Zpět

API: Jak napojit Evalu na iDoklad?

Evalu je možné propojit prostřednictvím API rozhraní s řadou dalších systémů, bank a nástrojů. V tomto návodu se podíváme na to, jak Evalu napojit na fakturační aplikaci iDoklad.

Výhody propojení s iDokladem

iDoklad je nejoblíbenější online fakturační služba na českém trhu. Uživatelům nabízí nejen vytváření a odesílání faktur, ale například i napojení na software externí účetní, propojení s bankovními účty či odesílání automatických upomínek.

Díky propojení s Evalou se budou doklady z iDokladu automaticky posílat do Evaly dle vámi nastavené frekvence - denně, týdně, nebo měsíčně a vy už je tak nemusíte importovat nebo přepisovat ručně.

Jak napojit Evalu na iDoklad?

V Nastavení na postranním panelu vlevo najdete sekci Propojení, kde můžete propojení vytvořit. Abyste byli schopni Evalu na iDoklad napojit, musíte mít přístupové údaje klienta do této fakturační aplikace.

  1. Na stránce Propojení klikněte vpravo nahoře na ikonu plus a vytvořte propojení s typem aplikace iDoklad. Nezapomeňte uvést i Název propojení, podle kterého budete moci poté filtrovat doklady v tabulkách (viz níže). Po vytvoření se propojení zobrazí v seznamu, ale jeho stav bude Nepropojeno.

2. Klikněte na ikonu API a v zobrazeném okně na tlačítko Propojit.

3. Budete přesměrováni na web iDokladu, kde se musíte do aplikace přihlásit.

4. Po přihlášení vyberte firmu v iDokladu, kterou chcete propojit s Evalou (ze které se budou stahovat doklady).

5. Následně dokončete propojení nastavením Frekvence stahování dokladů, jednorázového stažení dokladů po uložení propojení a vybráním typu dokladů, které se budou stahovat.

6. Kliknutím na Dokončit propojíte iDoklad s Evalou. Ta provede prvotní stažení dokladů dle vámi vybraného nastavení a následně bude pokračovat ve stahování dokladů dle zvolené frekvence. Stav propojení se změnil na Propojeno.

Kde najdu stažené doklady?

Jakmile Evala stáhne doklady z iDokladu, najdete tyto doklady v Pracovních verzích příslušného typu dokladu, kde s nimi můžete dál pracovat (zaúčtovat je, upravit atd.). Např. nahrané vydané faktury najdete v menu Doklady > Faktury vydané > Pracovní verze.

V tabulce najdete dva nové sloupce, podle kterých lze doklady filtrovat:

  • Typ zdroje dokumentu
  • Název zdroje dokumentu

Pokud tyto sloupce v tabulce nevidíte, klikněte vpravo nahoře na ikonu nastavení a z části Dostupné sloupce si je přetáhněte do části Zobrazené sloupce. Tak se vám zobrazí v tabulce.

Ikony u propojení

V seznamu vedle jednotlivých propojení se nachází několik ovládacích ikon:

  • - Upravit jméno a popis propojení.
  • - Smazat vytvořené propojení. Pokud předtím aplikaci neodpojíte přes ikonu API, tak dojde i k odpojení aplikace a jejímu odstranění ze seznamu.
  • - Nastavení frekvence stahování dokladů a výběr typu dokladů. Tady lze aplikaci také odpojit, ale propojení zůstane v seznamu.
  • - Kliknutím na tuto ikonu jednorázově stáhnete doklady z aplikace.

Jak zrušit propojení iDokladu a Evaly?

U konkrétního propojení klikněte na ikonu API a zvolte možnost Odpojit. Případně můžete kliknout na ikonu Popelnice , čímž aplikaci odpojíte a zároveň odstraníte propojení ze seznamu.

Následné změny ve fakturách a dalších dokladech nejsou přenášeny (tzn. že je možné faktury libovolně měnit v iDokladu před jejich přenesením do účetnictví, ale po jejich přenesení je nutné provádět případné změny v obou aplikacích.