AI a Evala? AI Crunch vyzpovídal Jana Štachu, vedoucího vývoje Evaly
Bude to téměř měsíc, co jsme na trh uvedli nový účetní systém Evala. K této příležitosti vyzpovídali redaktoři magazínu AI Crunch našeho produktového manažera a vedoucího vývoje Jana Štachu. Ten v rozhovoru odkrývá zákulisí vývoje programu a popisuje, jaké jsou očekávané dopady na tradiční účetní procesy a pracovní postupy v účetních kancelářích.

Jaký byl hlavní impulz pro vývoj účetního nástroje Evala?
Hlavním impulsem byla situace na českém trhu s účetními softwary. Většina současných produktů je datovaná do přelomu tisíciletí a moderní software napsaný přímo pro cloud na trhu chyběl. Zároveň jsme pozorovali trend, kdy účetní kanceláře v rámci optimalizace svých vlastních procesů začaly integrovat různé nástroje třetích stran, například na vyčítání dokladů, jejich digitální archivaci či uživatelský reporting. To nás vedlo k myšlence vytvořit nástroj přímo pro účetní kanceláře, který tyto integrace bude řešit. Je totiž mnohem efektivnější vyřešit a udržovat integraci na úrovni dodavatele softwaru, který integraci řeší pro všechny kanceláře naráz, než aby každá kancelář platila konzultantským firmám za přípravu a implementaci řešení přímo na míru.
Jak jste zohlednili potřeby a preference uživatelů během vývoje Evaly a jakým způsobem jste integrovali jejich zpětnou vazbu do produktu?
Evalu jsme vydali v rámci beta verze již v září 2022 a od té doby jsme pravidelně s vybranými účetními kancelářemi, kteří měli k této verzi přístup, řešili jejich požadavky na změny, nalezené chyby či jakékoliv jiné připomínky k fungování. Pro vydání produktu to bylo klíčové, protože na základě těchto požadavků jsme mnoho věcí v průběhu času změnili a upravili tak, aby Evala co nejvíce vyhovovala potřebám těchto účetních kanceláří.
>>> Celý rozhovor si můžete přečíst na stránkách AI Crunch. <<<