Vychází nový účetní program Evala pro účetní kanceláře a samostatné účetní
Doposud na českém trhu neexistoval účetní program, který by byl určen přímo pro práci v účetních kancelářích. To všechno se nyní mění. Představujeme vám Evalu, první účetní program vytvořený přímo pro účetní kanceláře a samostatné účetní. Zkuste ji zdarma už dnes.

Posunout účetnictví do 21. století. Přesně to si klade za cíl náš nový účetní program Evala. Srozumitelný, snadno ovladatelný a určený pro účetní kanceláře, které poskytují účetní služby vzdáleně. Na rozdíl od firemních účetních mají do jisté míry odlišné požadavky na fungování svého účetního systému, který musí zohledňovat specifika jejich práce.
Vytvořena účetními pro účetní
Evalu jsme vyvinuli společně s vybranými účetními z několika kanceláří. Fungování programu tak vychází přímo od lidí z praxe.
“Od úplného začátku spolupracujeme s účetními kancelářemi, jejichž zaměstnanci při vývoji Evaly působili jako konzultanti a testeři a následně také jako první uživatelé,” popisuje Jan Štacha, zakladatel účetního programu Evala.
Do teď musely účetní kanceláře účtovat v nástrojích vytvořených na konci minulého století. Tyto systémy nejen že jsou primárně určeny pro správu obchodních společností, ale svým vzhledem i fungováním už dávno neodpovídají požadavkům na moderní vedení účetnictví. To vše se díky Evale nyní mění.
„Většina účetních programů na českém trhu vznikla jako obecná sada nástrojů pro malé a střední firmy. My jsme se s Evalou naopak zaměřili na podnikání účetních kanceláří a snažili jsme se vytvořit program tak, aby řešil problémy, se kterými se externí účetní potýkají. Ať už to jsou složité integrace dalších nástrojů, nebo problematická komunikace se zákazníkem,“ popisuje Štacha.
Při vývoji byl kladen velký důraz na zjednodušení všech účetních činností a jejich automatizaci. Spoustu úkonů tak účetní provede na pár kliknutí a značnou část práce udělá Evala automaticky sama. Účetní jen výstupy zkontroluje a potvrdí. “Díky tomu Evala zbavuje účetní úmorné rutiny a případných přesčasů, protože svou práci teď zvládnou rychleji,” dodává Štacha.
Nástroj pro moderní účetní
Evala byla vyvinuta na moderních technologiích. Neobsahuje žádné nadbytečné funkce, které byste nevyužili a jen za ně zbytečně platili. Program funguje kompletně online, takže k práci s ním vám stačí pouze počítač s připojením k internetu.
V rámci jednoho pracovního prostředí se účetní dokáže přepínat mezi zákazníky bez toho, aniž by se musela ze systému odhlašovat a znovu přihlašovat. Tak se správa desítek klientů stává pohodlnější a přehlednější.

Evala také přímo integruje řešení na sběr, třídění a vyčítání dokladů v elektronické podobě. Minulostí je tak ruční přepisování dat. “Ve výchozím nastavení dokáže Evala vyčítat data z dokladů obsahující ISDOC. Napojená je také na řešení společnosti Rossum, kdy za příplatek dokáže vyčíst i nestrukturovaná data, např. z faktury vyfotografované mobilem,” komentuje ruční přepisování Štacha.
Komunikace a výměna dokumentů mezi zákazníkem a účetní kanceláří probíhá přímo v Evale prostřednictvím zabezpečeného kanálu, tzv. Zákaznického portálu. V tomto portálu zákazník také schvaluje doklady, které se účetní chystá zařadit do účetnictví, a nebo provádí úhradu plateb, které mu účetní zadala.
“Chtěli jsme se zbavit nevyřízených požadavků kvůli tomu, že zapadnou někde v e-mailu. Takto budou zákazníci komunikovat se svou účetní prostřednictvím jednoho kanálu a účetní navíc může obratem vyřídit, co po ní zákazník chce,” dodává k Zákaznickému portálu Štacha.
Každá akce v Evale je auditovaná, takže jak účetní, tak zákazník mají podrobný přehled nad svým účetnictvím.
Samozřejmostí je celá řada automatizovaných činností. Evala např. dokáže na základě předem definovaných pravidel párovat doklady s platbami a sama navrhovat jejich zaúčtování. Účetní tak může zaúčtovat desítky i stovky plateb na pár kliknutí.
Reporty už se netisknou, ale zobrazují. Jsou interaktivní, upravitelné a lze se jimi jednoduše prokliknout na jednotlivé doklady a účetní záznamy, které dané reporty tvoří.

A to je jen zlomek z toho, co vše Evala nabízí. Přesvědčte se sami.
Vyzkoušejte si Evalu zdarma
Evala nemá žádné verze ani dodatečné aktualizace, za které byste museli platit. Jednoduše ji začnete používat a ona je pořád aktuální dle platné legislativy.
Vyzkoušejte si účtování v Evale na 30 dnů zdarma ještě dnes.
Nepotřebujeme vaši platební kartu, ani vám nevystavíme zálohovku… Jednoduše klikněte na odkaz výše, vyplňte svůj e-mail, jméno a začněte účtovat.
Jakmile zkušební doba uplyne, funguje Evala na bázi měsíčního předplatného, podobně jako iDoklad, další z produktů firmy Seyfor. „Výhodou tohoto přístupu je, že účetní nemá žádné počáteční náklady na pořízení softwaru. První měsíc je zcela zdarma, potom bude každá účtovaná firma zpoplatněna částkou 150 Kč v případě daňové evidence nebo 250 Kč v případě podvojného účetnictví,“ vyjmenovává Štacha.
Obchodní firmy nepřijdou zkrátka
Vlastníte obchodní firmu a chcete si Evalu také vyzkoušet? Byť byla vyvinuta hlavně pro účetní kanceláře a samostatné účetní, i obchodní společnosti v ní mohou vést své účetnictví. Neváhejte a zkuste si Evalu také.