menuLogoProč EvalaPodporaNávodyPro školyCeníkBlogO násPřihlásitVyzkoušet zdarma
Zpět

Jak připravit úhrady zákazníkovi?

U přijatých dokladů v Evale je možné přímo ze systému poslat pokyn k jejich úhradě. Úhradou je myšlena informace pro zákazníka, na základě které on provede zaplacení dokladu. Existuje několik způsobů, jak to udělat.

Abyste mohli poslat pokyn k zaplacení, musí přijaté doklady splňovat tyto dvě náležitosti:

  • způsob platby musí být uveden jako převodem
  • a musí být vyplněné číslo bankovního účtu obchodního partnera, na který má být placeno.

Tato funkce je dostupná pro všechny přijaté doklady.

Jak připravit úhradu zákazníkovi?

  1. Přípravu úhrady si ukážeme na přijatých fakturách. Přejděte do menu Doklady a do Přijatých faktur.
  2. Na ovládacím panelu vpravo nad tabulkou dokladů najdete ikonu banky , kterou můžete tyto úhrady připravit.
  3. Klikněte na ni a následně zaškrtněte faktury, které chcete zákazníkovi poslat k uhrazení
  4. Výběr dokladů potvrďte tlačítkem Připravit úhradu. 
  5. Nyní zvolte, z jakého zákazníkova účtu bude platba provedena.
  6. Dále vyberte Výstup, neboli způsob, jakým požadavek k úhradě zákazníkovi doručíte. (Podrobněji níže.)
  7. Klikněte na tlačítko Potvrdit, čímž vytvoření úhrady potvrdíte.
  8. Po zaplacení úhrady zákazníkem budete následně vybrané faktury likvidovat spárováním s bankovní platbou z výpisu z banky.

Druhy výstupů

V kroku č. 5 výše píšeme, že si musíte vybrat výstup, neboli způsob, kterým požadavek k úhradě zákazníkovi doručíte. Na výběr máte z těchto možností:

1) Poslat do Zákaznického portálu

Příkaz k platbě odešlete do Zákaznického portálu, kde jej zákazník nalezne v seznamu K úhradě. Příkaz obsahuje veškeré platební údaje včetně QR kódu pro pohodlné zaplacení z mobilního telefonu. Na základě těchto informací zákazník platbu zkontroluje a následně uskuteční. Po zaplacení označí platbu v Zákaznickém portálu jako uhrazenou.

2) Poslat do banky prostřednictvím API

Pokud máte Evalu propojenou přes API s bankou zákazníka, vytvoří se přímo bankovní příkaz k autorizaci v internetovém bankovnictví zákazníka. Ten následně jenom tento příkaz zkontroluje a schválí.

3) Stáhnout bankovní soubor v ABO/SEPA formátu

Evala do vašeho počítače stáhne ABO soubor, který následně nahrajete do internetového bankovnictví zákazníka. Tím se vytvoří bankovní příkazy k autorizaci, které zákazník následně zkontroluje a schválí. Postup, jak nahrát ABO soubor do banky, hledejte na webu v nápovědě konkrétní banky, případně se ozvěte její zákaznické podpoře.

4) Stáhnout přehledovou tabulku v excelu

Evala do vašeho počítače stáhne excelovou tabulku s informacemi o platbách, které má zákazník provést. Tuto tabulku můžete zákazníkovi poslat. Na základě informací uvedených v tabulce provede následně zákazník ruční platbu dokladů ve svém internetovém bankovnictví.