Proč firmy mění účetní? A co dělat, abyste si klienty udrželi
Některým klientům stačí, že mají účetnictví v pořádku a spolupráce s účetní tak nějak plyne. Někteří od svých účetních očekávají víc. Podívejte se, co bývají nejčastější důvody, proč klienti přechází k jiným účetním – a k jakým.

Možná byste řekli, že hlavním důvodem pro změnu účetní jsou chyby v účetnictví. Ty samozřejmě mohou být důvodem – pokud klient chyby odhalí. Častěji je za změnou účetního něco jiného – špatná komunikace, zdlouhavé procesy nebo to, že firma nemá k dispozici aktuální data o svém podnikání. Byť jsou účetní šikovní a spolehliví, přesto od nich klienti odchází.
V rozhovorech s majiteli moderních účetních kanceláří, ke kterým klienti přecházejí, se opakovaly tři hlavní důvody. Pokud chcete mít stabilní klientelu, čtěte dál – a zjistěte, co pro to můžete udělat a čeho se naopak vyvarovat.
1. Původní účetní byla (zbytečně) drahá
Ceny účetních služeb i jejich zdražování klienti do určité míry chápou. A nemají problém si za ně zaplatit. Ale jen pokud cítí, že platí za efektivní a moderní službu a od účetních dostávají, co očekávají.
Rozhodně nechtějí platit čas, který účetní ztrácí ručním přepisováním dokladů, stahováním výpisů z banky a dalšími úkony, které by za ně mohl dělat účetní systém automaticky.
Moderní účetní kanceláře, které přešly na digitální nástroje, dokázaly klientům nabídnout stejnou nebo lepší službu za nižší cenu. Ne proto, že by svou práci odbyly – ale protože pracují efektivně a chytře.
Díky digitalizaci a automatizaci mají navíc prostor na poradenství a pomáhají klientům s finančním řízením, ne jen s účtováním.
2. Klient svou účetní přerostl
Jakmile firma roste, rostou i nároky na účetní služby – přibývá dokladů, zaměstnanců i složitost účetní agendy. Klient najednou potřebuje víc – rychlejší reakce, specializované poradenství, zastupitelnost větší účetní kanceláře.
Některé firmy v rámci růstu řeší expanzi do zahraničí a hledají partnera, který rozumí mezinárodnímu účetnictví a daním.
Pokud nemáte systém, který vám umožní snadnou spolupráci a škálování služeb, klient radši přejde tam, kde takové možnosti mají.
3. Klient potřebuje vidět aktuální čísla
„Jak si teď stojíme?“ – tohle už není otázka, kterou si firmy pokládají jednou ročně nebo za kvartál. Ptají se častěji a odpověď chtějí hned. Ne za týden, ne po e-mailové nebo telefonické debatě s účetní.
Podnikatelé i majitelé firem potřebují vidět aktuální cashflow, výdaje i příjmy, stav nezaplacených faktur nebo jiné důležité informace. A někteří si chtějí tato čísla zobrazit sami.
Moderní nástroje to umožňují. Například v Evale klient vidí přehledné reporty v reálném čase. Účetní nemusí nic přeposílat ani vysvětlovat po telefonu. K připojení klienta ani nepotřebují další licenci – každý klient účtovaný v Evale k reportu získá přístup automaticky.
Co si z toho vzít
Dnes už nestačí jen dobře účtovat. Pokud chcete mít spokojené a loajální klienty, očekává se od vás víc – efektivita, proaktivita a moderní přístup.
Evala vám v tom pomůže. Urychlí práci, zpřehlední agendu, zjednoduší spolupráci a nabídne klientům vše, co od svých účetních čekají.
Ať už jde o přehledné reporty, napojení na banku nebo jednodušší komunikaci díky Zákaznickému portálu. Jak to funguje a jak si díky tomu usnadníte spolupráci s klienty, uvidíte na webináři. Registrujte se a pošleme vám záznam zdarma.