menuProč EvalaPodporaNávodyPro školyCeníkBlogO násPřihlásitVyzkoušet zdarma
Zpět

Jak přejít z daňové evidence na účetnictví v Evale?

V tomto článku se dozvíte, jak v Evale postupovat v případě, kdy váš zákazník vedoucí daňovou evidenci naplnil některou ze zákonných podmínek, která mu ukládá, že musí začít vést účetnictví.

Byť má vedení daňové evidence a účetnictví v Evale řadu shodných prvků, jde v mnoha ohledech o značně odlišné agendy, které vyžadují jiné funkcionality.

Pokud váš zákazník naplnil skutečnost pro vedení účetnictví, musíte mu založit nový profil, ve kterém povedete agendu účetnictví.

Po zbytek kalendářního roku pokračujte ve vedení daňové evidence, na konci roku uskutečněte uzávěrku a následně:

  1. Založte nový profil zákazníka a zvolte, že povede účetnictví.
  2. Pokud má z vedení daňové evidence nějaké zůstatky, tak je navedete do účetnictví jako počáteční stavy účtů, např. jako vklad podnikatele.
  3. Zrušíte jeho starý profil v přehledu zákazníků. Profil můžete buď:

  • archivovat - cena za archivaci jednoho profilu je 50 Kč za měsíc. Takto máte data z tohoto profilu vždy po ruce a profil můžete kdykoli v budoucnu znovu aktivovat,
  • nebo úplně smazat. Pokud v něm uchováváte nějaká data, tak o ně přijdete, je nutné si je před smazáním stáhnout do počítače.

Úplně stejný postup aplikujete v případě přechodu z účetnictví na daňovou evidenci.