menuLogoProč EvalaPodporaNávodyPro školyCeníkBlogO násPřihlásitVyzkoušet zdarma
Zpět

API: Jak napojit Evalu na Komerční banku?

Evalu je možné propojit prostřednictvím API rozhraní s různými bankami. V tomto návodu se podíváme na to, jak Evalu napojit na Komerční banku.

Výhody přímého propojení s bankou

API propojení umožní Evale automaticky stahovat a zpracovávat bankovní pohyby z účtu vašeho zákazníka. Stahování pohybů z banky můžete v Evale nastavit tak, aby probíhalo úplně na pozadí a to buď denně, týdně nebo měsíčně, ale také ho můžete manuálně spouštět kdykoliv během dne.

Po stažení bankovních pohybů Evala spustí automatické párování dokladů s nově staženými pohyby a v případě úspěšného spárování navrhne zaúčtování těchto pohybů, které vy následně jen potvrdíte. Tím pohyby zaúčtujete a zároveň uhradíte spárované doklady. Více o úhradě dokladů pomocí automatického párování s platbami se dočtete v tomto článku.

Jak napojit Evalu na Komerční banku?

API propojení vytvoříte v Nastavení na postranní liště v Bankovních účtech:

  1. Nejprve založte zákazníkův účet u Komerční banky kliknutím na ikonu plus v pravém horním rohu. Vyplňte všechny požadované údaje, jako je např. číslo účtu, název nebo analytický účet. Návod krok za krokem jak založit nový bankovní účet v Evale najdete v tomto článku.
  2. Jakmile máte účet uložený, objeví se v seznamu účtů na stránce Bankovní účty. Klikněte u tohoto účtu na ikonu .
  3. Otevře se okno, ve kterém je nutné kliknout na tlačítko Propojit.

4. Budete přesměrování do internetové banky Komerční banky, kde musíte souhlasit s podmínkami propojení banky s Evalou a následně se přihlásit k účtu v bance zákazníka, kde vytvoříte propojení účtu s Evalou.

5. Přihlášení musí klient potvrdit v mobilní aplikaci Komerční banky.

6. Po přihlášení je třeba vybrat subjekt a jeho bankovní účet, ke kterému bude mít Evala prostřednictvím API přístup.

7. Následně budete přesměrováni zpět do Evaly, kde vytvořené propojení s Komerční bankou povolíte na straně účetního systému.

8. V dalším kroku je potřeba v bance požádat o přístup k transakční historii. Budete znova přesměrování do internetové banky, kde se opět přihlásíte k účtu zákazníka v bance. Ten přihlášení potvrdí v mobilní aplikaci.

9. Poté je propojení vytvořené a vy můžete přejít k jeho nastavení. Je třeba vybrat frekvenci stahování bankovních pohybů do Evaly. Pohyby mohou být stahovány

  • denně,
  • poslední den v měsíci,
  • poslední den v týdnu.

Evala v tomto dni stáhne všechny nové bankovní pohyby z účtu a vytvoří pro ně nový bankovní výpis. Toto nastavení lze samozřejmě v budoucnu kdykoliv změnit.

10. Dále je nutné nastavit, za jaké období se mají jednorázově stáhnout bankovní pohyby, jakmile dokončíte nastavení propojení Evaly s bankou:

  • Stáhnout pohyby v aktuálním účetním období - Evala jednorázově stáhne všechny pohyby v daném účetním období.
  • Stáhnout pohyby od konkrétního data - Evala jednorázově stáhne pohyby od vámi vybraného data.

11. Po uložení dojde k propojení Evaly s Komerční bankou a prvotnímu jednorázovému stáhnutí bankovních pohybů a aplikaci automatických pravidel párování dokladů s platbami. Následně jsou pohyby stahovány pravidelně dle vašeho nastavení na pozadí, vždy v časných ranních hodinách.

Manuální spuštění stažení pohybů z banky prostřednictvím API

Pokud byste potřebovali jednorázově stáhnout pohyby z banky nad rámec vašeho nastavení, tak samozřejmě můžete. Na stránce Bankovní pohyby se u jednotlivých bankovních účtů, propojených přes API rozhraní, objeví ikona pro manuální spuštění stažení pohybů.

Stačí na ikonu kliknout a Evala stáhne všechny nové pohyby z účtu zákazníka od data posledního pohybu.

Jak zruším API propojení s Komerční bankou?

  1. Opět v Nastavení na postranní liště vyberte Bankovní účty a u propojeného bankovního účtu Komerční banky klikněte na ikonu .
  2. Následně vyberte možnost Odpojit, čímž dojde ke zrušení propojení s bankou prostřednictvím API rozhraní.