Reporty daňové evidence
V Evale najdete řadu reportů, které využijete při sledování a analýze dat svých zákazníků. Nejedná se přitom o klasické statické tiskové sestavy, reporty v Evale jsou interaktivní a upravitelné.
Všechny reporty najdete v menu pod záložkou Reporty. Zobrazit si je můžete z jakéhokoliv počítače s přístupem na internet.
V Evale najdete tyto reporty
- Evidenční deník
- Dokladový deník
- Přehled příjmů a výdajů
- Deník úhrad
- Reporty záznamní povinnosti DPH
- Splatnosti závazků
- Splatnosti pohledávek
- Přehled majetku
- Kurzovní lístek
Seznam reportů je samozřejmě částečně jiný pro zákazníky vedoucí účetnictví. Přečtěte si více o reportech v účetnictví.
Úprava výběru dat pomocí filtrů a parametrů
Zobrazení dat ve všech reportech je možné upravovat pomocí filtrů a parametrů. Nabídku filtrů si otevřete ikonou vlevo nahoře. Zobrazené filtry odpovídají údajům ve sloupcích v tabulce. Můžete tak data filtrovat podle údajů obsažených v jednotlivých sloupcích. V tomto článku si můžete přečíst jak pracovat s filtry.
Oproti tomu parametry fungují jako kritéria, pomocí kterých ovlivníte 1) výběr použitých dat, 2) jejich uspořádání a 3) srovnání dat z různých období. Nabídku parametrů si zobrazíte ikonou vlevo nahoře nad tabulkou.

Některé parametry jsou stejné pro různé reporty, jako např. výběr období, ze kterého si chcete data zobrazit, jiné parametry jsou dostupné pouze pro konkrétní reporty, např. přepnutí mezi zobrazením závazků před a po splatnosti u reportu Splatnosti závazků.
Jaké parametry se nacházejí u jednotlivých reportů zjistíte v návodech, ve kterých se těmto reportům věnujeme.
Přizpůsobení podoby reportů
Práce s tabulkami reportů je totožná jako s každou jinou přehledovou tabulkou v Evale. Můžete si upravit jejich podobu pomocí nastavení a řazení sloupců
a tuto podobu si následně uložit jako novou Variantu zobrazení pro další použití.
Některé reporty mají dopředu definováno několik Variant zobrazení. Např. u Přehledu majetku se můžete přepínat mezi zobrazením Soupisu majetku a přehledem uskutečněných Odpisů. Mezi variantami se přepínáte pomocí šipky vedle názvu reportu.

Avšak na rozdíl od běžných přehledových tabulek záznamů je přizpůsobení reportů do jisté míry omezeno. Některé sloupce není prostě možné odstranit či jimi jakkoliv manipulovat, protože by tak mohla být narušena celá struktura a funkce reportu.
Oproti přehledovým tabulkám mají reporty ještě navíc funkcionalitu tzv. Výpočtových sloupců. Pomocí nich lze vytvářet vlastní kontingenční tabulky nad daty a ty tak ještě podrobněji analyzovat.
Podrobné informace o přizpůsobení reportů najdete v těchto návodech:
- Jak pracovat s přehledovými tabulkami.
- Co jsou to varianty zobrazení a jak fungují.
- Co jsou to výpočtové sloupce a jak fungují.
Export a odeslání dat reportů
Data ze všech reportů je možné vyexportovat (stáhnout do počítače) a dále s nimi pracovat. Export dat provedete kliknutím na ikonu vpravo nad tabulkou (viz obrázek výše). Evala podporuje stáhnutí dat ve formátech Excel, CSV a PDF.
Kromě formátu PDF, který je primárně určen ke čtení, dovolují další dva formáty s daty dále nakládat - upravovat je, importovat do jiných systémů apod.
Tento článek podává jen základní informace k práci s reporty v Evale. Podrobné informace najdete v jednotlivých návodech věnovaných konkrétním reportům.